کد خبر: ۱۵۱۷۰۰
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
0
تولید شش میلیون تن محصولات زراعی و کشاورزی و ۱۰ درصد مرغ و طیور کشور، مازندران را به بازار هدفی مناسب برای تامین نیازهای ویتنام تبدیل کرده است.
مازندران بازار رویاهای کشاورزی ویتنامپول‌نیوز- تولید سالانه یک میلیون تن ماهی، پرورش ۱۲ درصد مرغ کشور، رتبه نخست تولید برنج و برتری در تولید ۱۴ محصول از دیگر قابلیتهای مازندران است که می تواند نیازهای ایران و حتی برخی کشورهای خارجی را تامین کند.

قابلیتهای فراوان مازندران سبب شده تا در ماههای اخیر، پای هیئتهای خارجی به این استان برای تبادل و تجارت باز شود و در این راستا، هیئت ویتنامی از روز دوشنبه به استان سفر کرده و ظرفیتهای مختلف تولیدی و کشاورزی مازندران را مورد ارزیابی قرار داده است.

مازندران در صادرات محصولات کشاورزی بسیار توانمند است

معاون برنامه ریزی بودجه سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به تولید بیش از ۱۰ درصد طیور کشور در استان گفت: مازندران در صادرات محصولات کشاورزی بسیار توانمند است.

محمد جعفری صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید هیئت تجاری استان کانتو کشور ویتنام از یک شرکت تولیدی در قائمشهر گفت: در سال بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت سفید در استان تولید می شود.

لیلا واثقی مدیرکل امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری مازندران نیز اظهار داشت: در نشستی که در اوایل سال جاری به اتفاق سفیر کشور ویتنام واستاندار مازندران برگزارشد، زمینه سفر هیئت دولتی کشور ویتنام به مازندران به منظور آشنایی با امکانات واحدهای تولیدی این استان فراهم شد.

وی افزود: این هئیت بازدید کننده که شامل عوامل دولتی و تعدادی از تجارو یتنامی هستند، خواهان واردات مرغ مازندارن بوده و جهت آشنایی با کیفیت محصول مجتمع کشت و صنعت پرستو، از این واحد تولیدی بازدید کردند.

واثقی اظهار امیدواری کرد: با توجه به مکانیزه بودن این کشتارگاه و تنوع محصولات تولیدی از گوشت سفید، شرکت کشت و توسعه پرستو گزینه خوبی برای صادرات مرغ باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به قابلیت های بخش کشاورزی این استان گفت: این استان با داشتن این قابلیت ها آمادگی توسعه تجاری با استان کانتو را دارد.

دلاور حیدرپور نیز در نشست با هیئت تجاری کشور ویتنام با بیان اینکه مازندران یکی از استان های مهم کشاورزی به دلیل موقعیت اکولوژی است، اظهارداشت: با توجه به این موقعیت این استان می تواند گام های مناسبی برای تامین نیازهای کشور ویتنام بر دارد.

وی با اشاره به تولید شش میلیونی محصولات کشاورزی در مازندران گفت: سالانه یک میلیون تن ماهی و ۱۲ درصد مرغ کشور در مازندران تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که ۲۶۰ هکتارعرصه گل و گیاه زینتی در استان وجود دارد، تصریح کرد: ارزش افزوده محصولات کشاورزی ۱۰ درصد بخش کشاورزی وو ۲۷ درصد تولید ناخالص داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی مازندران ۲۰ درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است و با توجه به تجربیات مازندران در زمینه کشاورزی می تواند مراودات تجاری خوبی در زمینه مرغ وصادرات گل و گیاه با استان کانتو ویتنام داشته باشیم.

آمادگی مازندران برای تولید برنج در ویتنام

حیدرپور ابراز داشت :با توجه به وجه اشتراک ویتنام و مازندران درتولید وکشت برنج مازندران آمادگی خود را برای تولید برنج در کشور ویتنام و همکاری در زمینه تولید مرغ و گوشت قرمز اعلام می کند.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی مازندران اظهار دااشت :مازندران یکی از استانهای بزرگ در زمینه کشاورزی است و با توجه به اشتراکات مازندران و استان کانتو توسه تجاری بین این دو استان در برنامه فعالیت اقتصادی خواهد بود.

عبدالله مهاجر با اشاره به جایگاه مازندران در بخش کشاورزی و صنعتی گفت: این استان قابلیت توسعه تجارت با استان کانتو و کشور ویتنام را دارد.

همچنین هيئت اقتصادی ويتنام نیز برای بازديد از ظرفيت ها و توانمندی های مازندران از روز دوشنبه به استان سفر می کند و بازديد از اماكن گردشگری ساري از جمله مسجد فرح آباد و موزه كلبادی از برنامه های روز اول حضور اين هيئت در مازندران است.

در دومين روز حضور اين هيئت نشست مشترك با مديران كل جهاد كشاورزی، شيلات، ميراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارايی در محل جهاد كشاورزی مازندران برگزار می شود و در ادامه هيئت ويتنامی از مجتمع بزرگ كشتارگاههای مرغ پرستو بازديد می کنند و نشستی با رئيس دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبيعی ساری خواهند داشت.

هيئت اقتصادی ويتنام نیز برای بازديد از ظرفيت ها و توانمندی های مازندران از روز دوشنبه به استان سفر کرده است و بازديد از اماكن گردشگری ساری از جمله مسجد فرح آباد و موزه كلبادی از برنامه های روز اول حضور اين هيئت در مازندران بوده است.

در دومين روز حضور اين هيئت نشست مشترك با مديران كل جهاد كشاورزی، شيلات، ميراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارايی در محل جهاد كشاورزی مازندران برگزار شد و در ادامه هيئت ويتنامی از مجتمع بزرگ كشتارگاههای مرغ پرستو بازديد می کنند و نشستی با رئيس دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبيعی ساری خواهند داشت.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: