کد خبر: ۱۵۱۸۴۵
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
0
پول‌نیوز- محققان صنایع نظامی ایالات متحده آمریکا با استفاده از تکنیک هنرهای کاغذی ژاپنی یا اوریگامی موفق به ساخت پناهگاه قابل حمل شدند.

محققان بخش طراحی سازه از دانشگاه نوتردام آمریکا با استفاده از تکنیک ژاپنی اوریگامی، پناهگاهی طراحی کردند که می‌تواند تا 70 درصد انرژی مصرفی را کاهش دهد. محققان ابتدا با استفاده از مدل‌های کاغذی متنوع، بهترین الگو را برای ساخت پناهگاه انتخاب کردند.

آنها پس از ساخت نمونه آزمایشگاهی این پناهگاه و انجام آزمایش‌های گوناگون دریافتند که به کمک طراحی جدید می‌توان تا 70 درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

ساخت پناهگاه نظامی به کمک اوریگامی

طراحی پناهگاه جدید در مقایسه با چادرهای معمولی، محاسن بسیاری دارد. به عنوان مثال این سازه از چند قطعه سبک‌وزن و قابل حمل تشکیل شده که می‌تواند تمامی قطعات را توسط هواپیما حمل کرده و در محل مورد نظر توسط سربازان در کمتر از یک ساعت مونتاژ کرد.

محققان معتقدند که با کاهش 70 درصدی نیاز به انرژی در نسل جدید پناهگاه‌های نیروهای نظامی و ماموریت‌های سوخت‌رسانی حذف می‌شود و همچنین جان سربازان نیز به خطر نخواهد افتاد.

محققان اکنون با همکاری مهندسان الکترونیک به دنبال کاهش بیشتر ضریب اتلاف انرژی هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: