April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۰۴۱
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
0
پول‌نیوز- رییس اتحادیه چایکاران کشور از خرید حدود 60 هزار تن برگ سبز چای در استان های گیلان و مازندران از آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون خبر داد.

ایرج هوسمی روز شنبه در گفت وگویی در رودسر گفت: از دهم اردیبهشت ماه امسال همزمان با آغاز برداشت برگ سبز چای تاکنون، حدود 60 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

وی افزود: از این میزان برگ سبز چای خریداری شده بطور تقریبی 14 هزار تن چای خشک استحصال شده است.

برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود و از اردیبهشت ماه آغاز و تا مهرماه ادامه می یابد.

رییس اتحادیه چایکاران کشور بدون ذکر اعلام میزان پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: کل مطالبات چایکاران در چین اول و بخشی نیز از برداشت دور دوم، به چایکاران پرداخت شده است.

هوسمی از آغاز برداشت مرحله سوم برداشت برگ سبز طی روزهای آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت شرایط مناسب آب و هوا و بارش نزولات آسمانی، میزان کل برداشت تا پایان فصل بهره برداری به 80هزار تن می رسد.

به گفته هوسمی؛ برداشت برگ سبز چای از اردیبهشت ماه آغاز و در چهار مرحله و بعد از 45 تا 50 روز در هر مرحله قابل برداشت می باشد.

در استان های گیلان و مازندران حدود 34هزار هکتار باغ چای با بیش از 60 هزار خانوار بهره بردار وجود دارد.

امسال قیمت هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک، دو هزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو، یک هزار و 210تومان از چایکاران خریداری شده است.

در فصل زراعی گذشته، افزون بر 65 هزار تن برگ سبز چای از باغات شمال کشور برداشت که با فرآوری آن، حدود 14 هزار تن چای خشک تولید شد.

چای خشک مورد نیاز کشور حدود یکصد هزار تن در سال برآورد شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: