May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۴۹۴
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
0
پول‌نیوز- مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی استان خبر داد.

«رشید قربانی» دیروز(سه‌شنبه 27 مردادماه) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان در سنندج اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، پنج اولویت مهم برای این نهاد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در همین راستا 20 اولویت متناسب با مسایل و مشکلات این مجموعه تعریف شده که در جاهایی که آموزش و پرورش با چالش مواجه بوده است تدوین شده‌اند.

قربانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: استان کردستان در حوزه‌ی سوادآموزی شرایط مطلوبی را ندارد و در حال حاضر از میانگین کشوری پائین‌تر است.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها، در برنامه‌ریزی‌های مختلف استان کردستان رتبه چهارم را در کشور کسب کرد و علاوه بر آن در زمینه عملکرد نیز رتبه استان از شانزدهم به دهم کشوری ارتقا یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان این‌که پوشش تحصیلی دوره‌ی متوسطه استان امسال هشت درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در زمینه‌ی پوشش تحصیلی دوره‌ی متوسطه، استان کردستان رتبه‌ی اول کشور را کسب کرد.

وی افزود: هم‌چنین امسال یک میلیارد تومان برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان مصوب شده است که در اختیار مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان قرار می‌گیرد.

قربانی با اشاره به هوشمندسازی 3000 کلاس درس در استان ادامه داد: کسب مدال طلای لیگ جهانی در رشته ریاضی، کسب نایب قهرمانی مسابقات فوتبال دانش‌آموزی توسط یادگار رستمی، کسب مدال طلای المپیاد زیست کشور و اخذ 24 مدال رنگارنگ در دیگر مسابقات ورزشی کشوری از دیگر افتخارات دانش‌آموزان استان کردستان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش روند پذیرش دانش‌آموزان استان در دانشگاه‌های دولتی از سال 86 اشاره و خاطرنشان کرد: دو علت اصلی این روند رو نزول، ظرفیت محدود دانشگاه دولتی استان و بومی‌پذیری دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی استان کردستان خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال بیش از 600 ظرفیت جدید به دانشگاه کردستان و علوم پزشکی استان افزوده شده است.

وی افزود: امسال دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری 31 رتبه دورقمی، 239 رتبه سه رقمی و 163 رتبه مابین 1000 تا 2000 را کسب کردند.

برگزاری بیست و سومین کنگره سراسری قرآنی استعدادهای درخشان در سنندج

رشیدی در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری بیست و سومین کنگره سراسری قرآنی استعدادهای درخشان طی روزهای آتی در استان خبر داد و اظهار کرد: در این کنگره 500 نفر از دانش‌آموزان برتر برگزیده سمپاد که در مرحله شهرستانی، استانی و منطقه‌ای برگزیده شده‌اند، حضور خواهند یافت.

وی افزود: به‌علت استعدادها و پتانسیل‌های قرآنی استان و وجود دانش‌آموزان برگزیده‌ی قرآنی این استان به‌عنوان میزبان این دوره از کنگره قرآنی استعدادهای درخشان انتخاب شده است.

قربانی با اشاره به این‌که این دوره از مسابقات قرآنی سوم تا هشتم شهریورماه با حضور دانش‌آموزان برگزیده‌ی کشوری برگزار می‌شود، گفت: این کنگره قرآنی به‌صورت مجزا در دو مقطع دختران و پسران برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنگره به‌منظور تجلیل از برگزیدگان قرآنی کشور و به‌عنوان تشویق و یک اردوی تفریحی برای برگزیدگان قرآن هم‌چنین ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان برای حضور در مسابقات قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از برگزاری شبی با قرآن طی روزهای سوم تا هشتم شهریورماه در حسینیه یا مسجد جامع سنندج برای دانش‌آموزان برگزیده کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد میزبان خوبی برای این دوره از مسابقات قرآنی باشیم.

وی با اشاره به این‌که در این دوره از مسابقات قرآنی هشت رتبه برتر کشور را کسب کرده‌ایم، گفت: در این کنگره از 10 نفر از دانش‌آموزان دختر و 13 نفر از دانش‌آموزان پسر کردستانی تجلیل می‌شود.

قربانی هم‌چنین از افتتاح رسمی اولین دارالقرآن آموزش و پرورش با حضور مسئولان استانی و کشوری خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این دارالقرآن‌ها امیدواریم زمینه‌ی حضور هرچه بیشتر دانش‌آموزان را در فعالیت‌ها فراهم کنیم.

افزودن بخش کُردی به کتاب ادبیات فارسی مقطع متوسطه در کردستان

وی هم‌چنین از افزودن بخش کُردی به کتاب ادبیات فارسی دوره متوسطه دوم در استان کردستان خبر داد و تصریح کرد: با مجوزی که از وزارتخانه آموزش و پرورش دریافت کرده‌ایم حدود یک سوم از کتاب ادبیات فارسی پایه اول تا سوم دوره متوسطه دوم به مطالب کُردی اختصاص می‌یابد.

قربانی ادامه داد: با توجه به این‌که این مطالب در حال حاضر در دست تهیه و تدوین است پیش می‌شود که برای سال تحصیلی 96_95 در کتاب ادبیات فارسی دانش‌آموزان استان لحاظ شود.

وی در ادامه سخنان خود سرانه پوشش تحصیلی مدارس غیردولتی در استان را سه درصد برشمرد و افزود: 97 درصد سرانه پوشش تحصیلی استان دولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که به‌علت کمبود اعتبار امکان توسعه مدارس شبانه‌روزی را نداریم، افزود: در صورت مساعدت خانواده‌ها، آموزش و پرورش می‌تواند بیشتر به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهد.

وی به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: 90 درصد از پرسنل مدارس از اول تیرماه بر اساس رتبه‌بندی حقوق و مزایا دریافت می‌کنند.

قربانی یادآور شد: از اول مهرماه 1350 میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص می‌یابد که 800 هزار نفر از معلمان از آن بهره‌مند می‌شوند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: