April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۲۵۳۵
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
0
پول‌نیوز- مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: همکاری های محیط زیستی ایران و هلند در راستای بهبود وضعیت صنایع کشور و محیط زیست طبیعی توسعه می یابد.

هومان لیاقتی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: هفته گذشته در دیدار با ' یوهانس دوما ' سفیر هلند در تهران بر توسعه همکاری دو کشور در زمینه استفاده از فناوری های نوین در راستای حفاظت از محیط زیست تاکید شد.

وی تاکید کرد: همکاری در زمینه منابع آبی و استفاده بهینه از آنها مهمترین موضوع همکاری دو جانبه بود که مطرح شد، همچنین مقرر شد در صورت ایجاد شرایط و بستر مناسب، هلند در زمینه سرمایه گذاری های مشترک با ایران همکاری داشته باشد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: بعد از تبادل نظر در مورد توانمندی های دو کشور، مقرر شد تا در بخش پژوهش و آموزش مسایل محیط زیستی هم همکاری ها توسعه بیشتری یابد.

لیاقتی افزود: در طی سال های گذشته همکاری پژوهشی خوبی میان دانشگاه های ایران و هلند در زمینه محیط زیست به ویژه منابع آبی بوده که صدد توسعه این همکاری ها هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت تقویت همکاری های بین المللی صندوق ملی محیط زیست با کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی دیدار با سفیر هلند انجام شد که دستاوردهای خوبی هم به همراه داشته است.

لیاقتی گفت: سفیر هلند در این دیدار بر تقویت همکاری های ملی و تجاری بین صندوق ملی محیط زیست و سازمان ها و موسسات مربوطه در هلند تاکید کرد و گفت که صندوق ملی محیط زیست می تواند نقش یک سازمان حد واسط بین شرکت های هلندی و ایرانی را نیز برعهده داشته باشد.

راه اندازی صندوق ملی محیط زیست یکی از اقدامات محیط زیستی دولت یازدهم است، با وجود تدوین اساسنامه صندوق ملی محیط زیست در سال 84 متاسفانه این صندوق در زمان دولت های نهم و دهم بدون فعالیت باقی ماند اما در دولت تدبیر و امید راه اندازی شد.

این صندوق با تلاش سازمان حفاظت محیط زیست و با هدف حمایت از محیط زیست کشور راه اندازی شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: محیط زیست ، هلند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: