April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۳۰۸۲
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
0
عوارضی آزاد راه قزوین - کرج در نخستین روز هفته دولت 50 درصد گران شد.
پول‌نیوز- عوارضی آزادراه قزوین_کرج که حدود یک سال قبل، 5 هزار ریال بود، اواسط پارسال به 10هزار ریال رسید؛ و از روز گذشته یعنی کمتر از یک سال از تغییر قیمت، به 15 هزار ریال رسید.

این افزایش قیمت در حالی است که جمعیت 110 هزار نفری شهر محمدیه و شهرک مهرگان برای انجام امور روزمره ناگزیر از تردد در این مسیر و رفت و آمد به قزوین هستند.

منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار درباره این افزایش قیمت عوارضی در اولین روز از هفته دولت در قزوین اظهار بی اطلاعی کرد.

حبیبی پیش از این گفته بود مدیریت استان پیگیر رفع مشکل عوارضی از طریق انتقال آن به نقطه‌ای بعد از ناحیه شهری مهرگان است و در این راستا مکاتبات و پیگیری‌هایی با خود وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته است.

وی گفته بود وزیر راه و شهرسازی به گروهی از کارشناسان سازمان راهداری و حمل و نقل برای بررسی موضوع و آثار آن در استان مأموریت داده است؛ پیگیری ها در حال انجام است اما زمان رسیدن به نتیجه مشخص نیست و از آنجا که انتقال عوارضی منوط به صدور مجوز وزارت راه و شهرسازی است، باید منتظر ماند.

حبیبی در عین حال با انتقاد از اداره‌ کل راه و شهرسازی گفته بود: پیشنهاد این اداره کل مبنی بر تردد مردم از جاده قدیم به خاطر ندادن عوارض پاسخ قانع‌کننده‌ای نیست.

وزیر راه و شهرسازی هم دی ماه سال گذشته از انجام طرح مطالعاتی جابجایی عوارضی خبر داده بود تا مشکل هزینه تردد ساکنان مهرگان و محمدیه رفع شود.

حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم درباره این موضوع از پیگیری‌ها، وعده بازدید معاون وزیر راه از محل عوارضی و مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی خبر داده بود.

دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفته بود درخواست‌های مردم مبنی بر لزوم جابه‌جایی محل فعلی عوارضی آزادراه قزوین- کرج به بعد از شهر محمدیه و مهرگان را به وزیر راه و شهرسازی ارائه داده‌ام و وزیر نیز دستور بررسی و اقدام در ذیل نامه را صادر کرده است.

داوود محمدی پرداخت عوارض برای ساکنان این منطقه به ویژه رانندگان تاکسی را هم غیر منطقی دانسته بود.

مدیر کل راه و شهرسازی قزوین نیز ضمن محق دانستن مردم گفته بود: نظر مردم در خصوص مشکل عوارضی درست است؛ زیرا با توجه به سکونت مردم شهر قزوین در مهرگان و نیاز آنان به رفت و آمد به این شهر، پرداخت عوارض برای هر مرتبه عبور و مرور از عوارضی دشوار است و صرف نظر از مبلغ و رقم عوارض دریافتی، این امر منطقاً پذیرفتنی نیست.

حامد مانی‌فر اضافه کرد: از همین رو پیگیر رفع مشکل و خواسته مردم هستیم و این موضوع را در محافل گوناگون طرح و از آن دفاع می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «مردم باید فریاد خود را به کجا ببرند؟» بیان می‌کند: مردم این موضوع را به همه مسئولان می‌گویند و همه مسئولان هم پیگیری می‌کنند؛ اما وقتی کاری با این میزان پیگیری مسئولان به نتیجه نمی‌رسد، نشانگر فاصله میان خواست مردم و ضوابط قانونی است؛ زیرا اگر منع قانونی نداشته باشد، با این همه پیگیری به نتیجه می‌رسد.

حدود سه ماه پیش بود که مرتضی روزبه، استاندار قزوین در مراسم کلنگ‌زنی بوستان «شهر» محمدیه گفت: «پیگیر انتقال عوارضی هستیم و معتقدیم این عوارضی حتما باید جابه‌جا شود».

پیشتر مسئولان در شبکه استانی سیمای قزوین هم برای رفع این مشکل طی چند ماه و انتقال عوارضی به روبه‌روی روستای کوندج واقع در 2 کیلومتری شرق شهر محمدیه قول داده بودند.
برچسب ها: عوارض ، قزوین ، کرج ، آزاد راه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: