May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز- قرارداد همکاری سه‌جانبه بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت لوله سازی اهواز به منظور تولید لوله‌های 42 و 48 اینچ با حضور استاندار و مدیران این شرکت‌ها منعقد شد.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان در حاشیه مراسم انعقاد این قرارداد که امروز، 3 شهریور در محل شرکت مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، اظهار کرد: این هفته برای خوزستان هفته خیلی خوبی بود زیرا با بازدید از صنایع بزرگ استان علاوه بر تاکید بر اجرای بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخلی در جریان روند اجرای این بخش‌نامه از ابتدای ابلاغ تاکنون قرار گرفتیم.

وی با بیان این‌که صنایع بزرگ استان از جمله شرکت ملی حفاری ایران، صنایع فولاد خوزستان و شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تاکنون در اجرای بخش‌نامه خرید کالاها و خدمات داخل استان خوب عمل کرده‌اند، افزود: هدف ما از بازدید از این صنایع تقدیر از آنها و تاکید بر افزایش خرید از درون استان است که خوشبختانه صنایع ما مشتاق به افزایش خرید از داخل هستند.

مقتدایی تصریح کرد: قراردادی که بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، شرکت لوله سازی اهواز و شرکت فولاد اکسین منعقد شد، قدم بزرگی برای بومی‌سازی تولید و افزایش خرید از داخل است که با عملیاتی شدن این پروژه، نزدیک به 1400 میلیارد تومان کالا و خدمات درون استان خریداری می‌شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این پروژه در خوزستان و توسط شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اجرا می‌شود که خود ابتکاری بزرگ و نشان دهنده همکاری بین دستگاه‌های بزرگ استان است.

همچنین بیژن عالی‌پور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز در این مراسم اظهارکرد: جهت اجرای بخش‌نامه خرید کالا و خدمات داخل تاکنون بیشتر قراردادهایمان را با تولیدکنندگان داخل استان منعقد کردیم و اگر کالای مورد نیاز ما در خوزستان موجود نبود، از استان‌های دیگر تامین کردیم.

وی تصریح کرد: برای استفاده 100 درصدی از ظرفیت‌های داخل، استاندار قول دادند تا از طریق توانمندسازی سازمان صنعت، معدن و تجارت و ایجاد زیرساخت‌ها تنوع تولیدات داخلی را افزایش دهند که بتوانیم هزار میلیارد تومان مواد و کالاهای حفاری که اکنون از خارج از استان تامین می‌شود را از ظرفیت داخلی تامین کنیم. اگر زیرساخت‌های تولید کالاهای موردنیاز ما در خوزستان فراهم شود کل مبلغ خرید کالا و خدماتی که توسط شرکت ما هزینه می شود به جیب مردم استان می‌رود.

همچنین عزیز قنواتی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این مراسم عنوان کرد: این قرارداد همکاری سه جانبه بین صنایع بزرگ استان در راستای اجرای بخش نامه خرید کالا و خدمات داخلی منعقد و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: شرکت فولاد اکسین بر اساس این قرارداد موظف به تولید مواد اولیه ورق و لوله در استان به مبلغ 500 میلیارد تومان شده است.

در این مراسم عبدالحسین بساق‌زاده، مدیر عامل شرکت لوله‌سازی اهواز نیز اظهار کرد: این شرکت همیشه در اجرای پروژه‌های ملی نقش اساسی داشته و با سابقه 50 ساله خود خدمات ارزنده‌ای به شرکت ملی نفت و گاز ارایه کرده است.

وی بیان کرد: بر اساس تجربه‌های این شرکت و کار کارشناسی کارشناسان لوله‌سازی و نفت، مشخص شد که در تولید لوله‌ها باید تغییراتی ایجاد شود. مقدمات تولید این نوع لوله‌ها در شرکت فولاد خوزستان مهیا شده است و امیدواریم در حداقل زمان تعیین شده لوله‌های مورد نیاز را تولید و تحویل شرکت نفت دهیم.

مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز تصریح کرد: لوله سازی اهواز تنها شرکتی است که 5 فاز لوله‌های 32 اینچ سرویس ترش پارس جنوبی را تولید کرده و مورد تایید بازرسان شرکت‌های فرانسوی و ایتالیایی قرار گرفته است.

بساق زاده با اشاره به مبلغ این قرارداد سه جانبه عنوان کرد: تولید لوله با مبلغی بالغ با یک هزار میلیارد تومان بر عهده شرکت لوله سازی قرار گرفته است که تاکنون سابقه انعقاد قراردادی با این مبلغ و این میزان تولید را نداشته‌ایم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: