May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۴۶۵۰
۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
0
با بهره برداری از فاز اول ستاره خلیج فارس در انتهای سال جاری یا ابتدای سال آینده، واردات بنزین قطع شده و برای 10 سال آینده صادر کننده بنزین خواهیم شد.
پول‌نیوز - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به واردات 6.4 میلیون لیتر بنزین در روز به کشور، گفت: با بهره برداری از فاز اول ستاره خلیج فارس، واردات بنزین قطع شده و صادرکننده بنزین خواهیم شد.

سیدناصر سجادی در گفت و گویی در خصوص وضعیت مصرف بنزین، اظهار داشت: از ابتدای فروردین تا نهم شهریورماه میانگین مصرف بنزین به 72 میلیون لیتر در روز رسید که بخش اصلی آن در داخل کشور تولید شده و تنها 6.4 میلیون لیتر مربوط به بنزین وارداتی بوده است.

وی با اشاره به برنامه های وزارت نفت برای افزایش تولید بنزین و قطع واردات، گفت: با بهره برداری از فاز اول ستاره خلیج فارس در انتهای سال جاری یا ابتدای سال آینده، واردات بنزین قطع شده و برای 10 سال آینده صادر کننده بنزین خواهیم شد.

وی با اشاره به سیاست وزارت نفت برای افزایش کیفیت فرآورده های نفتی تولیدی در کشور، به ایرنا گفت: محصولات پالایشگاه ستاره خلیج فارس که قرار است در آینده نزدیک راه اندازی شود، به طور کامل دارای کیفیت یورو 4 خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین فرآورده های تولیدی پالایشگاه اراک از جمله بنزین تولیدی این پالایشگاه دارای استاندارد یورو 4 هستند که در کلانشهرهای کشور توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه های کیفی سازی، کیفیت فرآورده ها افزایش پیدا می کند به طوری که تا پایان سال جاری کیفیت فرآورده های تولیدی پالایشگاه های لاوان و بندرعباس افزایش یافته و با استاندارد یورو 4 تولید خواهد شد.

با راه اندازی پالایشگاه 360 هزار بشکه معیانات گازی ستاره خلیج فارس، روزانه 36 میلیون لیتر بنزین، 14 میلیون لیتر گازوییل، سه میلیون و 370 هزار لیتر سوخت جت به میزان تولیدات نفتی کشور اضافه می شود.

تولید روزانه سه میلیون و 810 هزار لیتر گاز مایع، 130 هزارتن گوگرد و 468 تن هیدروژن از دیگر محصولات تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس نام برده شده است.

برچسب ها: افق صادراتی ، بنزین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: