May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۵۴۸۳
۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
0
این مقام کشوری با اشاره به بهره برداری رسیدن پروژه های پستی نیمه تمام در دو سال گذشته، تصریح کرد: به زودی و همزمان با 17 مهرماه روز جهانی پست نیز پروژه های جدیدی در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید.
پول‌نیوز- رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست ایران ، از افزایش 69 درصدی درآمد شبکه پستی کشور در دوره دو ساله دولت تدبیر و امید خبر داد.

حسین مهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سالن جلسه های اداره کل پست قم، اظهار داشت: در همین دوره حجم مرسولات پستی در کشور نیز به میزان 33 درصد نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در همین مدت 9 سرویس جدید و 132 خدمت جدید رونمایی و وارد شبکه پستی کشور شده است، تصریح کرد: بیش از 3 هزار قرارداد با سازمان ها، ادارات و شرکت ها در سراسر کشور امضا شده که به موجب آنها شرکت پست به نیابت از آنها کارهای مربوطه را انجام می دهد.
مهری کاهش 11 درصدی نیروی انسانی در شرکت پست را از جمله دیگر اقدامات انجام شده در دو سال فعالیت دولت یازدهم بر شمرد، و افزود: این اقدام در راستای برون سپاری فعالیت ها و استفاده از توان بخش خصوصی انجام گرفته است، که البته در این زمینه هیچ نیرویی اخراج نشده بلکه از طریق بازنشستگی و باز خرید نیروها این امر محقق شده است.

به گزارش ایرنا مدیر عامل شرکت پست ایران پیگیری اصلاح ساختاری با هدف پایین آوردن قیمت ها، چابک سازی سیستم و اصلاح فرایندها را از جمله دیگر کارهای انجام شده در دولت یازدهم عنوان کرد.
وی افزود: حدود 101 ردیف سازمانی شامل مدیر کل، معاون مدیر کل و رییس اداره در سطح کشور کاهش پیدا کرده است، که در اداره کل پست قم نیز یک معاون مدیر کل و دو رییس اداره در راستای این طرح کاهش داده شده است.

این مقام کشوری با اشاره به بهره برداری رسیدن پروژه های پستی نیمه تمام در دو سال گذشته، تصریح کرد: به زودی و همزمان با 17 مهرماه روز جهانی پست نیز پروژه های جدیدی در سطح کشور به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به سامانه یکپارچه نشانه ایرانیان به عنوان یکی از مسوولیت هایی که اخیرا دولت آن را به شرکت پست محول کرده است، افزود: حدود 11 دستگاه دیگر شرکت پست را در زمینه های مختلف برای اجرایی کردن این طرح در کشور یاری می کند.
وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در این راستا کشور و اینکه قم یکی از استان های پیشتاز در این زمینه محسوب می شود، تصریح کرد: با عملیاتی شدن این پروژه کلیه آدرس ها و نشانی ها به بهترین نحو استاندارد سازی می شوند.

وی ادامه داد: همچنین تمام کدهایی که برای نشانی ها و آدرس های مربوط به یک واحد مسکونی و یا واحدهای دیگر از سوی شرکت های آب و برق ارایه شده تبدیل به کد و آدرس مشترک و استاندارد تحت عنوان کد پستی می شود، و همه سازمان ها موظف به تبعیت از این نشانی هستند.
مهری همچنین با بیان اینکه با اجرای این طرح کلیه اطلاعات مربوط به آدرس و مکان واحدهای مختلف به صورت هوشمند مشخص می شوند، تصریح کرد: از همه مهمتر طول و عرض جغرافیایی آدرس و نشانی نیز مشخص می شود، که این اقدام برای تسریع در روند خدمت رسانی دستگاه های مختلف مانند نیروی انتظامی، آتش نشانی و اورژانس تاثیر زیادی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای شرکت پست کشور همانند دیگر شرکت های پست جهان با توجه به کاهش پست نامه ها برنامه ها و ماموریت های جدیدی تعریف شده است، تصریح کرد: پست نامه ها با توجه به توسعه دولت الکترونیک و شبکه های الکترونیکی به شدت در جهان در حال کاهش است.

مهری با بیان اینکه ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست، تصریح کرد: بر همین اساس اتحادیه جهانی پست که 192 کشور عضو آن هستند، در کنگره 2012 سال که در دوحه قطر برگزارشد، بر ضرورت سه وجهی کردن امور پست در همه کشورهای جهان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه این سه وجه متشکل از وجه فیزیکی، وجه الکترونیکی و وجه مالی است، تصریح کرد: از تلفیق این سه شبکه سرویس های جدید مانند تجارت الکترونیک و خریدهای الکترونیکی شکل می گیرد.


وی با بیان اینکه شرکت پست ایران همانند سایر کشورها اخیرا گام هایی را در راستای تقویت این شبکه ها بر داشته است، تصریح کرد: سرمایه گذاری سنگینی بالغ بر 400 میلیارد ریال در بخش شبکه الکترونیکی پست در حال انجام است، که در این زمینه دیتا سنتری با ظرفیت 10 بتا بایت که در نوع خود در کشور بی نظیر است، در حال راه اندازی است.

وی با بیان اینکه مناقصه برای راه اندازی این پروژه انجام، و پیمانکار آن نیز مشخص شده است، تصریح کرد: تا 18 ماه آینده این ظرفیت در سیستم پستی کشور ایجاد می شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت توسعه و تقویت شبکه مالی پستی در کشور انعقاد تفاهم نامه با پست بانک را یکی از آنها عنوان کرد، و افزود: در این بخش بیش از 155 واحد و باجه خدمات بانکی در کشور راه اندازی شده است.

این مقام کشوری با اشاره به راه اندازی پست لجستیک در قم به عنوان پنجمین استان کشور، تصریح کرد: پست لجستیک در حقیقت کار انبار، بسته بندی و توزیع مویرگی کالا در کشور را انجام می دهد، که استفاده از این شیوه، کار را برای تولید کنندگان و ناشران محصولات مختلف آسان می کند، و علاوه بر تولید کنندگان، برای خریداران نیز به سبب کاهش پیدا کردن دست واسطه ها و قیمت تمام شده توجیه اقتصادی زیادی دارد.
برچسب ها: شبکه پستی ، کشور
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: