شتاب ایران در تعقیب قطر
کد خبر: ۱۵۵۸۰۵
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
0
معاون وزیر نفت گفت: برای آن که پروژه ها سریع تر به نتیجه برسند و دچار قوانین دست و پاگیر اداری نشوند، باید با سماجت و اقدام همراه باشند. گاهی می بینیم کالایی تأمین شده و در داخل کشور باید ترخیص شود اما به دلیل پیگیری نکردن برای مدتی بلااستفاده می ماند و پروژه به تعویق می افتد.
پول‌نیوز - مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افتتاح فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی طی یک ماه آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پیش از پایان امسال شاهد افتتاح فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی نیز باشیم.

رکن الدین جوادی که برای بازدید از شرکت صدرا و دیدار با مقامهای استان بوشهر وارد این شهر شده بود، گفت: در تلاش هستیم یک ردیف یا نیم فاز از فازهای ١٩، ٢٠ و ٢١ را نیز تا پایان امسال به بهره برداری برسانیم.

حمایت شرکت ملی نفت ایران از صدرا

معاون وزیر نفت در جریان بازدید از تاسیسات شرکت صدرا با اشاره به اینکه شرکت یادشده پیشینه قوی و امکانات بسیاری در اختیار دارد، افزود: شرکت صدرا با این امکانات باید برای پیشبرد سریع پروژه های در دست اقدام تلاش کند و در این راه حمایت همه جانبه شرکت ملی نفت ایران را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه برای آن که پروژه ها سریع تر به نتیجه برسند و دچار قوانین دست و پاگیر اداری نشوند، باید با پیگیری و سماجت و اقدام همراه باشند، ادامه داد: گاهی می بینیم کالایی تأمین شده و در داخل کشور باید ترخیص شود، اما به دلیل پیگیری نکردن برای مدتی بلااستفاده می ماند و پروژه به تعویق می افتد.

وی به فاز ١٣ و کارهای باقیمانده در این فاز اشاه کرد و گفت: باید توجه داشته باشید که کارهای اصلی این فاز انجام و همه تجهیزات مورد نظر تأمین شده و کارهای باقیمانده چیزهایی نیست که قابل انجام نباشد و فقط باید اقدام شود.

صدرا تا سال ٩٥ کارش را تمام کند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به پروژه های در دست اقدام شرکت صدرا، افزود: پروژه هایی از پنج فاز پارس جنوبی به همراه بخشی از تأسیسات دریایی رشادت از سوی صدرا در حال ساخت است، اما مدتی با تاخیر مواجه شده بود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم فعالیتهای باقیمانده پروژه های فازهای پارس جنوبی و تجهیزات مربوط به میدان رشادت که در دست شرکت صدراست در سال ٩٤ و در نهایت سال ٩٥ به پایان برسد، اظهار داشت: فعالیتهای بخش خشکی این پروژه ها رو به پایان است و تا پایان سال ٩٤ تکمیل می شود و اگر پیشرفت بخش دریا همزمان با بخش خشکی نباشد، خساراتی را در بر خواهد داشت.

وی اقدامهای جدیدی را که برای تجهیز پروژه ها انجام شده است،امیدوارکننده دانست وگفت: پروژه ها پیشرفت خوبی در دوره جدید داشته است، اما هنوز راه طولانی برای تکمیل پیش رو داریم.

گمرک همراهی کند

علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس نیز با اشاره به ترخیص نشدن برخی کالاهای مورد نیاز شرکت صدرا در استان بوشهر گفت: قوانین دست و پاگیر اداری در ارتباط با ترخیص کالاهای مورد نیاز سبب شده پروژه ها با تأخیر همراه شود.

وی افزود: با همکاری مسئولان استانی در استانداری، فرمانداری شهرستان و گمرگ منطقه می توان این مشکلات را برطرف کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: