کد خبر: ۱۵۵۸۱۷
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
0
سکونت ۱۸ میلیون ایرانی در بافت‌های فرسودهپول‌نیوز - سعید ایزدی در بازدید از بافت فرسوده محله سیروس افزود: مشکلات بافت های فرسوده چند وجهی است، لذا گردهمایی برای ایجاد هماهنگی و کار مشترک با اولویت احیا و بهسازی واحدها صورت گرفته است که بعد از این گردهمایی به برنامه های عملیاتی دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: طرحی در نظر گرفتیم تا اهالی محله های فرسوده با مشارکت بخش خصوصی به نوسازی بافت های فرسوده بپردازند زیرا بخش خصوصی با حمایت می تواند کار نوسازی را در چارچوب ضوابط به نحو احسن انجام دهد.

ایزدی تصریح کرد: با مشارکت شهرداری در تلاش هستیم تا خدمات مورد نظر از جمله پارک، خانه محله و زمین بازی و ... را در این بافت ها فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت ها زمینه ورود و ترغیب مردم برای نوسازی بافت های فرسوده را فراهم کنیم.

ایزدی افزود: اقداماتی در جهت توسعه و احیاء بافت فرسوده فراهم شده است که می توان به ارائه وام های نوسازی و مبالغی به عنوان ودیعه به کسانی که مشتاق نوسازی هستند اشاره کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای نوسازی، در شهر تهران 50 میلیون تومان به ازای هر واحد و 20 میلیون تومان وام ودیعه مسکن برای کسانی که در زمان نوسازی واحدهای مسکونی هستند.

وی افزود: در سال 93، 22 بانک و هم اکنون 25 بانک عامل برای ارائه تسهیلات تعیین شده است که متاسفانه بانک ها دولتی هستند و بانک های خصوصی از ارائه وام ممانعت می کنند.

ایزدی ادامه داد: تاکنون 54 هزار تسهیلات در کل کشور بنابه اعلام سهمیه ها بین مناطق مختلف توزیع کردیم.

وی با بیان اینکه بافت های تاریخی نیازمند مراقبت هستند، گفت: در گذشته با اعطای تراکم تشویقی مردم ترغیب شدند تا ساختمان های ارزشمند که میراث گذشته ها هستند تخریب کنند که در این باره تسهیلات 20 میلیون تومانی برای مرمت و تعمیر ساختمان های تاریخی ارائه می کنیم و به مالکینی که علاقه مند به مرمت ساختمان های خود هستند بسته های تشویقی مثل تسهیلات و تخفیفات ارائه دهیم.

ایزدی افزود: در شهر تهران بالغ بر 5 هزار هکتار اراضی تحت عنوان اراضی ذخیره و نوسازی شناخته شده است که محلات دارای ظرفیت و بارگزاری هستند که این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

وی ادامه داد: هم اکنون در 495 شهر کشور مطالعه صورت گرفته که بالغ بر 130 هزار هکتار ساخت ناکارآمد در 4 گونه شناخته شده است و 21 هزار هکتار بافت میانی از ناکارآمدی رنج می برد، 53 هزار هکتار سکونت های غیر رسمی و حاشیه نشین هستند  و همچنین بالغ بر 54 هزار هکتار در 91  شهر کشور شناسایی شدند و در شهر مشهد یک سوم جمعیت شهری در حاشیه زندگی می کنند.

ایزدی تصریح کرد: در تهران 3268 هزار هکتار شناسایی شده و بالغ بر 14 هزار هکتار بافت ناپایدار داریم.
برچسب ها: بافت های فرسوده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: