کد خبر: ۱۵۶۷۴۱
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
0
در ايام اخير، قاعده نيمه برافراشته شدن پرچم ملي آن طور که بايد و شايد رعايت نشد و بسياري از ادارات و سازمان ها، تغييري در نحوه اهتزاز پرچم هاي نصب شده شان انجام ندادند.
  پول نيوز؛ زهرا نظري مهر* - حادثه غم انگيز منا که طي آن حجاج بسياري از ايران و ساير کشورهاي جهان، جان خود را از دست دادند، باعث شد سه روز عزاي عمومي در ايران اعلام شود.
 
با اعلام عزاي عمومي، همان طور که عرف و قاعده ايجاب مي کرد، برنامه هايي مانند کنسرت ها در سراسر کشور لغو شدند و برنامه هاي طنز تلويزيوني هم تا پايان ايام عزا، به روي آنتن نرفتند.
 
برغم رعايت اين مسائل، آنچه در کمتر مورد توجه جدي قرار گرفت، قاعده "نيمه برافراشتن پرچم ملي" بود.

عزای عمومی در ایران و قاعده ای که چندان رعایت نشد!

در همه جاي دنيا مرسوم است که به هنگام عزا ، پرچم ها را به صورت "نيمه برافراشته" به اهتزاز درآورند؛ در ايران نيز اين قاعده وجود دارد کما اين که در ايام اخير نيز بسياري از نهادهاي آگاه به اين قاعده، بدان عمل کردند.
 
با اين حال در ايام اخير، قاعده نيمه برافراشته شدن پرچم ملي آن طور که بايد و شايد رعايت نشد و بسياري از ادارات و سازمان ها، تغييري در نحوه اهتزاز پرچم هاي نصب شده شان انجام ندادند به طوري که اگر يک ديپلمات يا هر فرد مطلع به اصول تشريفات در سطح شهرهاي ايران تردد مي کرد و پرچم هاي نيمه برافراشته و کاملاً برافراشته را مي ديد، حق داشت از خود بپرسد که در اين کشور ، آيا عزاي عمومي اعلام شده يا خير؟!
 
روش نيمه بر افراشتن پرچم اين گونه است: ابتدا پرچم را به طور کامل به اهتزاز در مي آورند و سپس آن را به ميزان يک چهارم کل ارتفاع ميله پرچم، پايين مي آورند ؛ مثلاً اگر ميله پرچم 10 متر باشد، پرچم را به ميزان 2.5 متر از بالاي ميله، پايين تر مي آورند.
 
اميد که عزا و غم از کشورمان دور و پرچم ملي مان، هميشه در اهتزاز کامل باشد.

*مدیر مسؤول پول نیوز و مدرس "رشته تشریفات" دانشکده خبر
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: