April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۰۰۵
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
0
مجاهدی: اختصاص 1000ميليارد تومان اعتبار به طرح حاتم نشان از جديت بانک انصار در حمايت از توليد کالاهاي داخلي و تشويق جوانان به ازدواج به عنوان يک سنت الهي دارد.
اعتبار هزار میلیارد تومانی بانک انصار در حمايت از توليدات داخلپول‌نیوز- سمينار يک روزه توجيهي طرح حاتم با 1000ميليارد تومان اعتبار باحضور آقايان مجاهدي معاون اعتبارات، حبيبيان جانشين، ميربابايي مديربانکداري خُرد وشفيعي مديربانکداري ويژه و نيز مسئولان اعتبارات مديريت هاي شعب بانک انصار در سراسر کشور برگزار و شرکت کنندگان با اهداف، مراحل، فنون و نحوه اجراي اين طرح که در راستاي افزايش سهم بانک انصار در تحقق اقتصادمقاومتي، حمايت از توليد با سرمايه هاي ايراني و همچنين، تشويق جوانان کشور به تشکيل خانواده و ترويج سياست هاي نوين جمعيتي کشور صورت مي گيرد، آشنا شدند.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در اين سمينار، ابتدا آقاي مجاهدي معاون اعتبارات بانک انصار به توجيه اهداف و دلايل تصويب و اجراي طرح حاتم پرداخت و ضمن تأکيد براهميت آن، گفت: اختصاص 1000ميليارد تومان اعتبار به طرح حاتم نشان از جديت بانک انصار در حمايت از توليد کالاهاي داخلي و تشويق جوانان به ازدواج به عنوان يک سنت الهي دارد.

اعتبار هزار میلیارد تومانی بانک انصار در حمايت از توليدات داخل

وي افزود: بانک انصار با اجراي طرح حاتم درصدد الگوسازي براي بانک ها و موسسات اعتباري کشور است که با حمايت از کارآفرينان ايراني و توسعه اقتصادي با سرمايه هاي ايراني به تحکيم مباني اقتصادمقاومتي و ترويج سنت حسنه ازدواج ياري رسانند.

معاون اعتبارات در بخش ديگري از سخنان خود از مسئولان اعتبارات مديريت شعب استان‌ها خواست اين طرح را به گونه اي اجراکنند که کليه مقررات براساس اعتبارسنجي هاي دقيق اجراشود اما بهره مندان رضايت کامل به دست آورند و با انعطاف پذيري لازم به پيشبرد اين طرح کمک کنند.

وي افزود: در اجراي طرح براي هر شرکت و موسسه‌اي رويه‌هاي تسهيل کننده متفاوت و منطبق با نيازهاي آن‌ها تعريف کنيد. مشتريان و متقاضيان بايد احساس کنند که بانک انصار در ارايه خدمات خود نهايت رضايتمندي آن‌ها را جستجو مي کند.

آقاي مجاهدي معاون اعتبارات در نوبت ديگري از اين همايش از مسئولان اعتبارات مديريت شعب استان ها خواست که در اجراي طرح، به گونه اي عمل کنند که جنبه هاي بازاريابي و تبليغي طرح نيز رعايت شود. او اضافه کرد که در نظر است  تا سقف اعتبار در زمان مناسبي افزايش يابد تا شامل کليه اقلام جهيزيه شود.

آقاي مجاهدي همچنين از مسئولان حاضر اعتبارات خواست که در هر استان واحدهاي توليدي را شناسايي کنند تا براي حمايت از آن‌ها برخي از اقلام از طريق آنان نأمين شود. او البته براين نکته تأکيد کرد که رعايت استانداردها و رضايت مشتريان دو شرط اساسي ما در عقد قراداد با توليدکنندگان است.

پس از سخنان معاون اعتبارات، آقاي ميربابايي مدير بانکداري خُرد به ارايه مطالب خود پرداخته و سيرمراحل تصويب و اجراي اين طرح و چگونگي واگذاري اعتبار به متقاضيان واجدشرايط در قالب عقد مرابحه را که با همکاري معاونت فاوا به طور کامل در درگاه اينترنتي اين بانک صورت مي گيرد، تشريح کرده و به سئوالات حاضران پاسخ داد.

وي گفت: حمايت از توليدداخلي، حرکت در راستاي اقتصادمقاومتي، کمک به پويايي اقتصادکشور و کمک به امر حسنه ازدواج، اهداف اين طرح را تشکيل مي دهند.  

مدير بانکداري خُرد ضمن بيان اين موضوع که به هريک از مزدوجين سال 1394، 50ميليون ريال و به هر دوي آن ها مجموعاً 100ميليون ريال با نرخ 15% پرداخت مي شود و بازپرداخت آن در اقساط 30 ماهه خواهد بود، از شرکت هاي طرف قرارداد يادکرده و گفت: درحال حاضر با شرکت هاي مهستان، دناگستر و اسنوا قرارداد بسته ايم و درصدد اين هستيم که با ديگر شرکت‌ها هم قرارداد ببنديم و زوج هاي جوان را براي دريافت کالاهاي ايراني معرفي کنيم.

بابايي اضافه کرد: بامشخص شدن نمايندگان فروشنده کالاهاي سه شرکت يادشده، پوزهاي انصار نصب شده و کارت هاي اعتباري صادره براي مشمولان طرح قابل استفاده خواهند بود.

در ادامه اين همايش، آقاي شفيعي مديربانکداري ويژه به تشريح نحوه اجراي اين طرح درخصوص مشتريان ويژه و پاسخ به سئوالات مطروحه پرداخته و از مجريان در مديريت شعب استان ها خواست که براي اجراي مطلوب اين طرح، دقيقاً براساس دستورالعمل ها و رويه هاي مصوب اقدام کنند.

پس از آقاي شفيعي، آقاي حبيبيان جانشين معاونت اعتبارات ضمن تشريح اقدامات معاونت متبوعه در توسعه مديريت فرايندي، براساس طرح تحول سه ساله بانک گفت: معاونت اعتبارات با تهيه وتصويب نظام جامع اعتبارات، مبتني بر فرايندهاي 14گانه در بانک انصار پيشتاز تحول ساختاري است و ما اميدواريم با اجراي اين نظام، بهره‌وري، کارايي و اثربخشي خود را باهدف الگوسازي براي ساير بخش ها ارتقاء بخشيم.

 وي افزود: فراينداعتبارسنجي بانک انصار که به ثبت رکورد کمترين مطالبات معوق در ميان بانک هاي کشور انجاميده است، به طور کامل در طرح حاتم به اجرا درخواهد آمد.

آقاي حبيبيان در ادامه سخنان خود از تهيه دستورالعمل هاي مناسب براي اجراي نظام هاي تدوين شده يادکرد و گفت: در معاونت اعتبارات، مديريت فرايندي به گونه اي خواهد بود که هيچ فعاليت و اقدامي بدون پشتوانه هاي علمي صورت نگيرد. براي تحقق اين امر در همه حوزه هاي کاري اقدام به شناسايي شاخص ها کرده و آن ها را ملاک ارزيابي هر خدمتي قراداده ايم.

 حبيبيان افزود: اعتبارسنجي، جبران خدمات، بانکداري شرکتي، بانکداري خُرد، بانکداري ويژه، بانکداري اختصاصي و ... نظام هاي ما را تشکيل مي دهند و ما اميدواريم با پياده سازي اين نظام ها، اين معاونت به يک الگوي مديريتي در بانک تبديل شود.

آخرين سخنران اين همايش يک روزه، دکتر الله مراد سيف مسئول مرکز اقتصادمقاومتي دانشگاه جامع امام حسين (ع) بود که به تبيين اهداف، چگونگي تصويب و سير مراحل اجرايي اقتصاد مقاومتي در کشور پرداخت و طرح حاتم را طرحي در راستاي تحقق اين اقتصاد دانست که کيفيت اجراي آن مي تواند موجب تشويق همه عناصر جامعه به مشارکت در اين نهضت بزرگ اقتصادي باشد.

اين استاد مدعو همچنين زمينه هاي نظري و علمي انتخاب اقتصادمقاومتي را به عنوان تنها گزينه پيشرفت اقتصادي کشور تبيين کرده و برلزوم هوشمندي تمام عيار و دانش بنيان بودن همه فعاليت هاي مربوط به تحقق اين اقتصاد، تأکيد کرد. 
برچسب ها: بانک انصار ، طرح خاتم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: