May 2024 15 / چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۸۲۳۲
۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
0
پول‌نیوز- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با تخصیص سالانه 30 هزار میلیارد ریال تمام روستاهای بالای 20 خانوار از طرح هادی برخوردار می شوند.

محمدرضا شاملو جمعه شب در نشست بررسی وضعیت پروژه های عمرانی شهرستان سراب ، افزود: با این اعتبارات در یک دوره 10 ساله می توان در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار یک فاز از طرح هادی را اجرا کرد.

وی اظهار کرد: اعتبارات مصوب استانی و ملی برای اجرای طرح هادی روستاهای آذربایجان شرقی در سالجاری 120 میلیارد ریال می باشد و از این رقم تاکنون 10 درصد تخصیص یافته است.

شاملو، از تخصیص پنج میلیارد ریال برای اجرای طرح هادی در دو روستای اولویت دار شهرستان سراب خبر داد و افزود: هم اکنون 9 طرح هادی در این شهرستان درحال اجراست که از این تعداد هفت طرح به اتمام رسیده و دو طرح دیگر نیز درحال اجرا می باشد.

وی، با بیان اینکه در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار سراب مطالعه طرح هادی به پایان رسیده است، گفت: از 164 روستای شهرستان 130 روستا بالای 20 خانوار هستند که مطالعه طرح هادی در آنها انجام شده است.

شاملو با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان در سیلاب های فصلی به شدت در معرض آسیب قرار دارند، اظهار کرد: مسوولین استانی باید نسبت به بررسی وضعیت و تعداد این روستاها سریعا' اقدام کرده و اعتبارات آن را از محل ماده 10 و 12 تامین کنند.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این نشست، با بیان اینکه 74 درصد واحدهای مسکونی در روستاهای سراب دارای سند مالکیت هستند، گفت: تاکنون 15 هزار و 500 جلد سند مالکیت در سه شهر دوزدوزان، شربیان، مهربان و 89 روستای دیگر صادر شده است.

قربانعلی محمدی با اشاره به اینکه در 32 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار سراب طرح هادی اجرا شده است ، گفت: عملیات اجرای این طرح تاکنون در 41 روستای شهرستان به پایان رسیده است .

وی از بهسازی 50 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای منطقه خبر داد و اظهار کرد: از 17 هزار واحد مسکونی 9 هزار واحد با صرف اعتباری افزون بر 817 میلیارد ریال مقاوم سازی شده اند.
فرماندار سراب نیز با بیان اینکه 60 درصد از جمعیت شهرستان در روستاها سکونت دارند، بر لزوم توجه بیشتر به عمران و آبادانی روستاها تاکید کرد .

داود گرشاسبی افزود: در تعدادی از روستاها با مشارکت مردم مراحل زیر سازی و جدول گذاری طرح هادی به همت دهیاران به اتمام رسیده و نیاز به تخصیص قیر یارانه ای دارند .

در پایان این جلسه مصوب شد یکهزار تن قیر یارانه ای در اختیار روستاهای آماده بهسازی سراب قرار گیرد.

شهرستان سراب دارای دو بخش مرکزی و مهربان، 9 دهستان و 163 روستا است و دارای 132 هزار نفر جمعیت می باشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: