کد خبر: ۱۵۸۶۶۳
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
0
مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از افزایش ظرفیت تولید نفت ایران از یک میدان مشترک با عراق در غرب کشور خبر داد.
افزایش تولید نفت ایران از میدان مشترک با عراقپول‌نیوز- سعید ناصری پور در تشریح جزئیات افزایش تولید نفت از یک میدان مشترک در غرب کشور، گفت: یکی از چاه های میدان مشترک آبان در منطقه عملیاتی چشمه خوش توسط متخصصان داخلی در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اعلام اینکه تمامی مراحل و عملیات نصب، راه اندازی و آزمایش‌های مهندسی بهره برداری این پروژه توسط متخصصان داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گرفت، تصریح کرد: با راه اندازی این چاه، ظرفیت تولید روزانه میدان مشترک آبان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های جدیدی به منظور افزایش بهره وری و افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز از میادین مشترک در غرب کشور، افزود: به زودی جزئیات نتایج اقدامات انجام شده به منظور افزایش تولید نفت و گازهای همراه نفت از میادین مشترک در غرب کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش مهر، براساس گزارشی که پیش از این مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران منتشر کرده بود: حفر اولین چاه اکتشافی در میدان نفتی آبان (مشترک با عراق) در سال ۱۳۸۶ به منظور ارزیابی پتانسیل هیدروکربوری لایه‌های نفتی بنگستان آغاز شد و با حفر چاهی تا عمق چهار هزار و ۴۶۰ متر، ۳/۱۵۰ میلیون بشکه نفت درجا کشف شد.

واحد بهره برداری چشمه خوش واقع در ٥٢ کیلومتری شهرستان دهلران از ظرفیت اسمی ۱۸۱ هزار بشکه در روز برخوار بوده که نفت تولیدی میادین آبان، چشمه خوش، پایدار، پایدار غرب و دالپری را فرآورش و توسط دو خط لوله ۱۸ و ۲۰ اینچ بطول ۱۵۳ کیلومتر به واحد بهره برداری شماره ۳ اهواز و تلمبه خانه شهید چمران ارسال می کند.

خوراک واحد نمک زدایی چشمه خوش از نفت میادین دهلران و دانان و آبان، پایدار، پایدار غرب و چاه های نمکی میدان چشمه خوش تامین می شود.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: