May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۵۹۰۰۵
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
0
این ساختمان از 2 فرم و پوسته تشکیل شده، پوسته اول یک حجم ساده مکعبی شکل با ارتفاع یک طبقه است که در آن فضاهای اداری و رایج قرار گرفته است.
پول‌نیوز- طراحی مفهومی مسجدی در ایسلند،  بر مبنای تلفیق معماری اسلامی با معماری و فضاهای پایتخت این کشور صورت گرفته است. در طراحی مسجد معماران ویژگی‌ها و فرهنگ معماری اسلامی را با عناصر معماری محیط زیست نیمکره شمالی ترکیب کرده و بدین گونه این ساختمان نه تنها محلی برای عبادت است بلکه مرکزی برای نشان دادن فرهنگ ناحیه  هم است.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، به نوشته آرل، این ساختمان از 2 فرم و پوسته تشکیل شده، پوسته اول یک حجم ساده مکعبی شکل با ارتفاع یک طبقه است که در آن فضاهای اداری و رایج قرار گرفته است. در پوسته دوم شاهد ارتفاع بلندتر و فرم متفاوتی هستیم که در زیر آن محل عبادت وجود دارد. فرم متفاوت پوسته دوم الهام گرفته از محیط آتشفشانی منطقه بوده است. در کنار این 2 فرم یک مناره به ارتفاع 19 متر و رو به قبله طراحی شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: