پول‌نیوز- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از پرداخت 30 هزار میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در شش ماه آینده خبر داد.

محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در صحبت‌هایی درباره بسته جدید اقتصادی دولت عنوان کرد: برای تبیین برنامه‌های خروج از رکود برنامه‌های شش ماهه‌ای درنظر گرفته شده است که بعد از آن‌که توسط شخص ریاست جمهوری مطرح شد بار دیگر در یک نشست مطبوعاتی جزییات آن تشریح شد.

سخنگوی دولت ادامه داد:‌ برای کفایت کار امروز ابعاد دیگری از این طرح مورد بررسی قرار گرفت که پرداخت بدهی‌های دولت به پیمانکاران برای تصویب در شورا مطرح شد.

وی افزود: اکنون از جمع همکاران من در دولت با اعضای غیر دولتی اتاق بازرگانی در حال گفت‌وگو هستند. در این بسته سیاستی برای شش ماهه آینده در نظر گرفته شده است که دولت در راستای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران عمل می‌کند.

نوبخت اضافه کرد: این تعهدات بیشتر در راستای تعهدات پیمانکارانی است که در بخش‌های عمرانی فعال هستند.

وی در خصوص پرداخت یارانه به بخش تولید گفت: برای پرداخت آن‌چه که مربوط به بخش صنعت است از طریق بانک صنعت و معدن، برای تشویق صادرات از بانک توسعه صادرات، برای تولید مسکن از بانک مسکن و برای تولید و توسعه در بخش کشاورزی از طریق بانک کشاورزی اقدام خواهد کرد.

نوبخت ادامه داد: در این ارتباط با مدیران عامل بانک‌ها در حال تدوین موافقت‌نامه هستیم تا مابه‌التفاوت سود تسهیلات آن‌ها پرداخت شود که تا آخر هفته قرار است این دستورالعمل تدوین شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای این امر مبلغ 200 میلیارد تومان به این 4 بانک عامل اختصاص پیدا خواهد کرد که در صورت نیاز میزان آن افزایش پیدا خواهد کرد که این تضمین نشان می‌دهد که 200 میلیارد تومان برای صنعت بوده و نه فقط برای خودروسازان.
منبع: ایسنا
برچسب ها: پیمانکاران ، دولت ، نوبخت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: