کد خبر: ۱۶۰۳۶۸
۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
0
پول‌نیوز- مدیرکل دفتر آفت‎کش‎های سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد: باتوجه به راه‌اندازی سامانه مونیتورینگ سموم کشاورزی، هیچ فروشنده‎ای حق ارائه سموم بدون نسخه گیاه‌پزشکی را ندارد.

مهرداد غضنفری در مراسم افتتاح سامانه مونیتورینگ سموم کشاورزی در لرستان، اظهار کرد: این سامانه با هدف ساماندهی عرضه سموم با نسخه گیاه پزشکی و ارتقای سلامت محصولات تولیدی بخش کشاورزی برای اولین بار در کشور در شهرستان ازنا مورد استفاده قرار می‎گیرد.

وی بیان کرد: از این پس فروشندگان مجاز سموم کشاورزی با هماهنگی اداره جهاد کشاورزی شهرستان‎ها و با مراجعه کشاورزان به کلینیک‎های گیاه‌پزشکی و همچنین پس از تشخیص عوامل خسارت‎زا و تجویز نسخه گیاه‌پزشکی نسبت به عرضه سموم اقدام می‎کنند.

این مسئول افزود: امنیت غذایی ارتقا یافته و برنامه‎ریزی، مدیریت و کنترل به موقع عوامل خسارت‎زا به صورت کارشناسی و بهینه‎تر با رعایت حفظ شرایط تعادل طبیعی و مطلوب‌تر خواهد بود.

کلانتری - مدیرکل دفتر آفت‎کش‎های سازمان حفظ نباتات کشور - نیز گفت: لرستان به عنوان استان نمونه در استفاده بهینه و ساماندهی استفاده از سموم در بخش کشاورزی انتخاب شده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سموم کشاورزی ، نسخه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: