کد خبر: ۱۶۰۴۷۳
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
0
پول‌نیوز- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت نهایی ‌‌مرکبات اعلام نشده است.

عزیزالله شهیدی‌فر امروز با بیان اینکه ‌برداشت برنج رتون در حال انجام است، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 50 درصد محصول رتون مازندران برداشت شده و عملیات برداشت تا پایان آبان ماه امسال ادامه دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اوایل هفته آینده بارندگی‌های شدید را پیش‌رو داریم توصیه ما به شالیکاران این است که در این روزهای باقی‌مانده نسبت به برداشت شالی هرچند نارس باشد، اقدام کنند تا منجر به خسارت نشود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کشاورزان مشغول کشت پاییزه هستند، گفت: توصیه ما به کشاورزان این است از این فرصت استفاده کنند.

شهیدی‌فر یادآور شد: بذر گندم و کلزا و همچنین کودهای شیمیایی به میزان لازم در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کلزا با قیمت تضمینی 26 هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود فرصت مناسبی برای کشاورزان است تا اراضی خود را به کشت این محصول اختصاص دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: توصیه ما به باغداران استان این است که تا زمانی که میوه مرکبات روی درخت است از مصرف سموم پرهیز کنند این سموم نه‌تنها سودی ندارد بلکه سبب متضرر شدن آنان می‌شود.

شهیدی‌فر اضافه کرد: باغداران پس از برداشت مرکبات می‌توانند به‌منظور پایداری و سلامت درختان از محلول استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه برداشت پرتقال تامسون یک ماه آینده آغاز می‌شود، افزود: باغ‌داران می‌توانند برای اینکه محصول سالمی داشته باشند از کودهای ترکیبی استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره قیمت مرکبات، اظهار کرد: در حال حاضر به نتایج خوبی دست یافتیم، توصیه ما به باغداران این است از فروش محصول خودداری کنند.

شهیدی‌فر در پایان گفت: با توجه به اینکه مازندران در تأمین میوه شب عید نقش مهمی دارد، باغداران تا هفته آینده از فروش محصول جلوگیری کنند تا قیمت نهایی و به وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود و بتوانند محصول خود را با قیمت خوبی به فروش برسانند.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: