May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۰۵۵۷
۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
0
به گفته وظیفه در سه روز آینده دریای خزر و طی دو روز آینده، غرب خلیج فارس مواج خواهد بود و روز شنبه سواحل شرقی دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.
پول‌نیوز- مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به استقرار سامانه بارشی فعال در کشور، از کاهش محسوس دما از امروز تا اوایل هفته آینده خبر داد و استان‌های پربارش امروز و دو روز آینده را اعلام کرد.
 
احد وظیفه گفت: براساس داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، با استقرار سامانه بارشی فعال در کشور طی سه روز آینده در نیمه غربی کشور ابرناکی، بارش باران در مناطق جنوبی‌تر گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه از امروز با نفوذ جریان‌های شمالی و ریزش هوای سرد، ضمن کاهش محسوس دما تا اوایل هفته آینده در نیمه شمالی کشور، بر مقدار بارش‌ها نیز در سواحل دریای خزر افزوده خواهد شد، اظهار کرد: گستره بارش‌ها بتدریج برخی مناطق شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد، از اینرو در مناطق کوهستانی شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه افزود: شدت بارش امروز در استان‌های لرستان، ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب آذربایجان غربی و شرقی، جنوب اردبیل، گیلان، شمال کردستان، شمال زنجان و قزوین، روز جمعه دراستان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، شمال خوزستان، قم، البرز و تهران خواهد بود.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه روز شنبه با استمرار ریزش هوای سرد روی سواحل شمالی کشور بارش در این استان‌ها ادامه داشته و کاهش دمای سه تا پنج درجه‌ای روی خواهد داد، گفت: در نیمه غربی کشور سامانه بارشی بتدریج به نواحی مرکزی و شمال شرق کشور جابجا و بارش به این مناطق منتقل می‌شود.
 
به گفته وظیفه در سه روز آینده دریای خزر و طی دو روز آینده، غرب خلیج فارس مواج خواهد بود و روز شنبه سواحل شرقی دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز، ابری، در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات بارش برف با بیشینه و کمینه دمای 21 و 13 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز جمعه، هشتم آبان ابری و بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد و در روز شنبه، نهم آبان، نیمه ابری، در ارتفاعات افزایش ابر و بارش باران و برف، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 19 و 12 و 20 و 12 خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: