April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۱۱۶۱
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
0
پول‌نیوز - شرکت نفتی «ایندین اویل» هند تمایل خود را برای خرید 5 تا 10 درصد از سهام یک میدان نفتی بزرگ در روسیه اعلام کرده است.

شرکت نفت وگاز طبیعی هند «ONGC» چندی پیش اعلام کرد: شاخه برون مرزی این شرکت، تفاهمنامه قطعی برای خرید 15 درصد از سهام شرکت«سی اس جی سی» ونکور نفت مالک دومین میدان بزرگ نفت و گاز روسیه در شرق «سیبری» را امضا کرده است.

امتیاز بهره برداری از میدان «ونکور» در اختیار شرکت روسی «روس نفت» است و پیش از این، شرکت «او ان جی سی» هند نیز یک میلیارد و ٢٧٠ میلیون دلار در این میدان سرمایه گذاری کرده بود.

شرکت دولتی نفت وگاز طبیعی هند برای خرید این سهام سالها با شرکت روسی روس نفت درحال گفت وگو بود.

روزنامه بیزنس استاندارد چندی پیش نوشت: فروش این سهام منوط به مجوز هیات مدیره است و انتظار می رود مراحل قانونی اجرای این تفاهمنامه تا اواسط سال 2016 میلادی انجام شود.

بر اساس این گزارش با امضای این قرار داد شرکت نفت و گاز طبیعی هند با خرید این سهام دو کرسی در هیات مدیره شرکت «ونکور نفت » به دست می آورد.

امضای این قرار داد زمینه حضور هرچه بیشتر شرکت نفت و گاز هند در روسیه را فراهم می کند، این شرکت هم اکنون مالک 20 درصد از سهام میدان نفت وگاز « ساخالین» درشرق روسیه است.

شرکت «او ان جی سی» هند درسال 2009 نیز توانست میدان نفت و گاز «امپریال انرژی » سیبری را به ارزش 2.1 میلیارد دلار به دست بیاورد.

بر اساس این گزارش، میدان نفتی «ونکور» روسیه اکنون روزانه 422 هزار بشکه نفت خام تولید می کند که این میزان 4 درصد از کل تولید نفت خام روسیه است .سهم شرکت هندی با خرید 15 درصد از سهام این شرکت روزانه 66 هزار بشکه نفت خام در روز می شود.

این تفاهم نامه را «ان کی ورما» مدیر ارشد اجرایی و مدیر عامل شرکت هندی نفت وگاز طبیعی هند و «ایگور ساچین» رییس هیات مدیره شرکت «روس نفت» در شهر «ولادی وستوک» در حضور «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه امضا کرده بودند.

ایگور ساچین به هنگام امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه باعث افزایش همکاری های شرکت های روس نفت و شرکت نفت وگاز هند می شود.

وی ادامه داد: این شرکت همچنین در سپتامبر سال گذشته میلادی با امضای قراردادی 10 درصد از سهام شرکت ونکور را به قیمت یک میلیارد دلار به شرکت ملی نفت چین وگذار کرد.

این معامله برای روسیه با ارزش است، چرا که در حال حاضر ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را بر این کشور اعمال کرده اند. روسیه بزرگترین تولید کننده نفت خام در جهان با تولید 10 میلیون بشکه در روز است.

شرکت «ونکور نفت» برای توسعه میدان نفت و میعانات گازی در«توروخانسکی» در منطقه «کراسنویارسک» در سال 2004 میلادی ایجاد شد. ذخایر قابل استحصال اولیه میدان نفتی «ونکور» در حدود 476 میلیون تن نفت و میعانات آن همراه با 173 میلیارد متر مکعب گاز برآورد شده است.

در حال حاضر شرکت نفت و گاز طبیعی هند در 36 پروژه و در 17 کشور جهان فعالیت دارد.
خبرگزاری «پی تی آی» هند به نقل از برخی منابع اعلام کرد علاوه بر شرکت«ایندین اویل»، شرکتهای هندی «اویل ایندیا» و «بهارات پترولیوم» نیز برای خرید سهم در میدان ونکور ابراز آمادگی کرده اند.

میدان ونکور که حدود دو میلیارد و ٥٠٠ میلیون بشکه نفت خام قابل برداشت دارد، دومین میدان بزرگ نفتی روسیه به شمار می آید و چهار درصد از تولید نفت این کشور را به خود اختصاص داده است.

از جمله جذابیتهای میدان ونکور برای سرمایه گذاران این است که این میدان در حال تولید است و با خرید سهام آن، از همان روز نخست بخشی از تولید به خریداران اختصاص خواهد یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: