کد خبر: ۱۶۱۲۲۶
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
0
نوشیدن آب در میان وعده‌های غذایی سبب رقیق شدن شیره معده شده و باعث بروز بیماری زخم معده می شود.
پول‌نیوز- رضا حشمتی محقق و پژوهشگر در گفتگو یی با اشاره به معضلات آب خوردن در وسط غذا اظهار داشت: در هنگام غذا خوردن یک شیره بزاقی به دهان ترشح می‌شود و این بزاق سبب تسریع در پایین رفتن غذا به درون مری شده، که آب خوردن در بین غذا باعث مختل شدن کار این بزاق و همچنین دیگر آنزیم‌های موجود در دهان می‌شود.

وی بیان کرد: سلول‌های پوشاننده دیوار معده و روده در اثر آب خوردن بین غذا تضعیف و همین امر باعث هضم ناقص غذا و در نتیجه احساس ترش کردن معده و ایجاد نفخ در افراد می‌شود.
این پژوهشگر با بیان اینکه آب خوردن بین غذا ph بدن را متغیر می‌کند، افزود: زمانی که بین غذا آب مصرف می‌کنیم، شیره موجود در معده رقیق شده و کار هضم معده به هم می‌ریزد و سبب دل درد شدید می‌شود.

حشتمی ابراز داشت: کسانی که از کولیت روده رنج می‌برند مطلقاً از نوشیدن آب بین غذا خودداری کنند، زیرا این عمل سبب ضعیف شدن دستگاه گوارش و همچنین سوءهاضمه می‌شود.
وی ادامه داد: نوشیدن آب در بین غذا سبب هضم شدن موادی همچون نشاسته و چاقی بیش از حد بلغمی و همچنین سبب یبوست مزاجی افراد می‌شود.

حشتمی در پایان گفت: مصرف آب در بین وعده‌های غذا سبب از بین رفتن آنزیم نسالین و ماده مولین که لعاب معده را می‌پوشاند شده، که در نتیجه فرد دچار زخم معده و اثنی‌عشر می‌شود.
برچسب ها: زخم معده ، غذا ، نوشیدن آب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: