کد خبر: ۱۶۱۲۶۳
۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
0
اعتصابی که از روزهای پایانی هفته گذشته شرکت دولتی نفت برزیل را با چالش مواجه ساخته به گفته برخی از اتحادیه های کارگری حجم تولید نفت در این کشور آمریکای جنوبی را بیش از ۲۰ درصد کاهش داده است.
پول‌نیوز- اعتصاب در «پتروبراس» شرکت دولتی نفت برزیل میزان تولید نفت خام در این کشور را بیش از ۲۰ درصد کاهش داده است. البته این رقمی است که اتحادیه های کارگری اعلام کرده اند و شرکت پتروبراس مقدار آن را بسیار کمتر ارزیابی می کند.

اعتصاب کارکنان شرکت پتروبراس از روز ۲۴ اکتبر سال میلادی ۲۰۱۵ آغاز شده و طی هفته جاری ادامه داشته است.

اتحادیه فدراسیون ملی کارگران نفتی برزیل ریاست این اعتصاب را که  گفته می شود ۴۰ هزار نفر از مجموع ۸۵ هزار پرسنل پتروبراس در آن شرکت دارند، بر عهده دارد.

شرکت پتروبراس می گوید از زمان آغاز اعتصاب، تولید نفت خام ۸.۵  درصد و تولید گاز طبیعی ۱۳ درصد کاهش داشته است. اما این به معنای تغییر حجم توزیع نیست و از این بابت کمبودی در سطح بازار حس نمی شود.

 کارکنان پتروبراس به دنبال افزایش ۱۸ درصدی دستمزد و بهبود سطح مزایای خود هستند.

این اعتصاب حکم ضربه سنگینی را برای شرکت پتروبراس دارد که تبعات پرونده فساد مالی آن ضرری بیش از ۲ میلیارد دلار را متوجه شرکت کرده و نظام سیاسی حاکم بر کشور را نیز دستخوش بحران جدی کرده است.

از جمله افرادی که در پرونده فساد مالی شرکت پتروبراس در مقام اتهام قرار دارند، می توان به «دیلما روسف» رئیس جمهوری برزیل اشاره کرد. روسف در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ مدیریت این کمپانی عظیم نفتی را بر عهده داشت و ادعا می شود که هزینه‌های مالی کارزار انتخاباتی وی را در سال ۲۰۱۰ همین شرکت تأمین کرده است.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: