کد خبر: ۱۶۱۷۳۹
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
0
در نشست مدیران ارشد (ARSEBANK ) ارس بانك آقایان " لوييس كاسادو" مدیرعامل و "فكري سينان" معاون مدیرعامل این بانک اسپانیایی و همچنین دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و آقای محمدحسین مهرانی مدیر امور بین الملل اين بانک حضور داشته و هدف از تشکیل این جلسه نیز توسعه روابط کارگزاری بین بانکی عنوان شد.
ابراز تمایل بانک های اسپانیا و آلمان برای حضور فعال در ایرانپول‌نیوز- حضور بانک های مختلف از کشورهای اروپایی در روزهای اخیر در حوزه صنعت بانکداری کشور نشان دهنده جذابیت بازار ایران برای سرمایه گذاری به شمار می رود که حضور مدیر عامل ارس بانک اسپانیا در بانک توسعه صادرات از جمله این رخدادهاست.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، در نشست مدیران ارشد (ARSEBANK ) ارس بانك آقایان " لوييس كاسادو" مدیرعامل و "فكري سينان" معاون مدیرعامل این بانک اسپانیایی و همچنین دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات و آقای محمدحسین مهرانی مدیر امور بین الملل اين بانک حضور داشته و هدف از تشکیل این جلسه نیز توسعه روابط کارگزاری بین بانکی عنوان شد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل این بانک به عنوان سرپرست هیأت اسپانیایی که از هفته قبل در ایران بوده و مذاکراتی را با بانک مرکزی داشته اند گفت: ما انتظار داریم تا تحریم ها به سرعت برداشته شده تا آزادی عمل بيشتري براي فعاليت داشته باشیم. متأسفانه در گذشته سرعت فعالیت های ما کاهش جدی پیدا کرده است که باید این شرایط اصلاح شود.

به گفته وي، بازار بزرگ و جذاب ایران و وجود مشتری و تقاضا مواردی است که برای دورنمای فعالیت ما بسیار مهم تلقی می شود ، البته به روز رسانی فرآیندها یک نیاز برای ما به حساب می آید.

مدیرعامل ارس بانك در ادامه افزود: هم اکنون شرکت های اسپانیایی روابط خوبی با ایران دارند و وجود صنایع بزرگ در اسپانیا می تواند یک نقطه قوت برای هر دو طرف به شمار بیاید. وی افزود در روزهای گذشته مذاکرات سازنده و حتی سودآوری را با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران داشته ایم که می تواند زمینه های ورود به بازار ایران را برای بانک های اسپانیایی تسهیل کند.

پذيراي بانكهاي جهان هستيم

در ادامه این نشست دکتر صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: تحریم ها به زودی برداشته می شود؛ یا در آخرین روز سال جاری میلادی و یا در ابتدای سال 2016 و ما آمادگی داریم تا با سایر بانک ها در جهان ارتباط برقرار کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: ایران و اسپانیا در بسیاری از موارد نظرات مشترکی دارند و ارس بانك از جمله آخرین بانک هایی بود که ایران را ترک کرد بنابراین از اولین بانک هایی خواهند بود که به ایران باز می گردند.

به گفته دكتر صالح آبادي تصريح كرد: سیاست ما آغاز مجدد فعالیت هاست و هم اکنون حاضریم این جلسات را تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه داده و اسناد مورد نیاز را در 2 ماه پیش رو؛ مانده به برداشته شدن تحریم ها تهیه و مبادله کنیم. برای تهیه ملزومات این ارتباطات به گرمی پذیرای شما هستیم.

 80 درصد دارايي بانك توسعه صادرات ايران ارزي است

معاون مدیرعامل بانک ارس بانك در ادامه این جلسه گفت: هم اکنون این بانک با بسیاری از بانک های کوچک و متوسط در ارتباط است و همچنین رابطه بانک توسعه صادرات با  ارس بانك رخداد جدیدی نیست و سبقه تاریخی در قبل از تحريم ها را دارد. تاکنون رفتار ما حمایتی بوده و می توانیم به سرعت و سهولت و بر پایه حساب بانکی بانک توسعه صادرات اسناد و مکاتبات و فرآیندها را به روزرسانی کنیم.

در ادامه این نشست مهندس محمدحسین مهرانی به شرایط کاری بانک توسعه صادرات اشاره کرد و گفت: نگاه ما هم اکنون کاملاً واقع بینانه و بر پایه واقعیت های بین المللی پایه ریزی شده و شما نیز با بانک توسعه صادرات آشنایی کافی دارید. هم اکنون 80 درصد دارایی این بانک ارزی است بنابراین یک بانک بین المللی به شمار می‌آيد.

وي ادامه داد: از طرف دیگر در سند منتشره برجام نام بانک توسعه صادرات ایران  EDBI به صراحت ذکر شده که فرصت مضاعفی برای سایر بانک هاست که فعالیت ها و ارتباطات خود را ار سر بگیرند.

در پایان این نشست دكتر صالح آبادي تأکید کرد: بانک توسعه صادرات به سرعت روابط خود با بانک های بین المللی را همزمان با مذاكره با بانك مركزي از سر خواهد گرفت. می توان براي تهیه و مبادلات اسناد و آغازهمکاری های دو جانبه برنامه ريزي كرد.

بررسي همكاري بانكي ايران و آلمان

همچنين متعاقب حضور اين هيات بانكي، گروهي از فعالان اقتصادي استان باوارياي آلمان جهت آشنايي با راهبردهاي همكاريهاي مالي بين المللي در دوره پسا تحريم با مدير امور بين الملل بانك توسعه صادرات ديدار كردند.

در اين نشست نيز  خدمات متنوع بانك توسعه صادرات ايران به فعالان تجاري كشور آلمان در صورت تفاهم مبني بر همكاري تجاري با فعالان اقتصادي كشور تشريح شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: