May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۲۵۳۱
۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
0
تولید نفت خام از تولیدکنندگان غیر عضو اوپک از جمله روسیه و آمریکا با کاهش روزانه ٦٠٠ هزار بشکه ای مواجه خواهد شد.
پول‌نیوز- آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که روند کنونی مازاد عرضه و رکود بازار نفت تا سال ٢٠١٦ ادامه خواهد داشت.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود که روز جمعه (٢٢ آبانماه) منتشر شد اعلام کرد: دنیا با مازاد عرضه نفت خام مواجه است و ذخیره سازیهای این ماده به بالاترین حد خود در ماههای اخیر رسیده و این امر تقاضا را کاهش داده و پیش بینی می شود که شرائط فعلی بازار به همین وضع تا سال آینده میلادی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، ذخیره سازیهای نفت خام به رکورد سه میلیارد بشکه رسیده که بازارهای جهانی را با آسودگی خیال و رفع نگرانی از کمبود این ماده مواجه کرده است.

این گزارش می افزاید: این ذخیره سازیها سبب می شود تا اختلالهای معمول در عرصه ژئوپلیتیک جهان تأثیر چندانی در تأمین نفت نداشته باشد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی طی ١٨ ماه گذشته به کمتر از نصف مقدار خود در ماه ژوئن سال ٢٠١٤ رسیده است.

بر اساس گزارش آژانس انرژی، عرضه جهانی نفت خام از ٩٧ میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر گذر کرد و در مقایسه با ماه اکتبر سال گذشته، دومیلیون بشکه در روز بیشتر بوده است.

با وجود اینکه احتمال می رود قیمت نفت سبب شود تا تولید نفت شیل از تولیدکنندگان آمریکایی در سال آینده کاهش یابد، اما این کاهش، ماهها بعد رخ خواهد داد و قیمت نفت تا چند ماه نخست سال بعد نیز در سطوح فعلی باقی خواهد ماند.

بنابراین گزارش، حجم ذخیره سازیهای نفت خام بسیار زیاد شده و رشد تقاضا به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده است. با این حال رشد تقاضا از رشد تولید عرضه کنندگان نفت خام کمتر است. روسیه و اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هر روز رکوردهای جدیدی در تولید نفت خام به ثبت می رساند.

به گفته آژانس، ذخیره سازیهای بیش از حد نفت خام در ابتدا از آمریکا آغاز شد و پس از آن به چین و هند نیز راه یافت.

با این حال، رشد تقاضا در جهان به نظر می رسد که در سال ٢٠١٦ یک میلیون و ٢١٠ هزار بشکه کاهش پیدا کند. امسال تقاضا روزانه یک میلیون و ٨١٠ هزار بشکه رشد داشت.

به نظر می رسد که شرائط اقتصادی کشورهایی مانند چین برای سال ٢٠١٦ به مشکلاتی به دلیل افت شدید قیمت نفت همراه باشد.

تولید نفت خام از تولیدکنندگان غیر عضو اوپک از جمله روسیه و آمریکا با کاهش روزانه ٦٠٠ هزار بشکه ای مواجه خواهد شد.

همچنین آژانس پیش بینی کرد که عرضه نفت خام اوپک برای سال ٢٠١٦ در حدود ٢٠٠ هزار افزایش خواهد یافت و به روزانه ٣١ میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه خواهد رسید.

منبع: شانا
برچسب ها: نفت ، رکود ، نفت خام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: