کد خبر: ۱۶۲۹۲۵
۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
0
پول‌نیوز- یک متخصص پوست و مو و زیبایی با اشاره به افزایش موارد مراجعه به علت "شپش سر" گفت: والدین باید مراقب افزایش شیوع شپش سر باشند.

عبدالله احسنی در گفت‌وگویی اظهار کرد: اخیرا مراجعات والدین مبنی بر رویت شپش سر در فرزندان خود افزایش داشته که در این ارتباط موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده است.

این متخصص پوست و مو و زیبایی با بیان اینکه اولین جمله‌ای که باید به این والدین گفت «نگران نباشید» است، عنوان کرد: شپش‌ها حشرات ریز و شش پایی هستند که علاقه به زندگی در سر انسان داشته و بیشتر پشت سر و کنار گوش را درگیر می‌کنند.

احسنی با بیان اینکه «شپش‌ها» شبیه دانه کُنجد هستند، تصریح کرد: این موجودات از خون انسان تغذیه کرده و اکثر موارد علامتی ندارند، اما گاهی اوقات خارش شدیدی ایجاد کرده و منجر به خاراندن، زخم زرد و عفونت می‌شوند. شپش از انسان به انسان منتقل شده و از طریق شانه، کلاه، لباس و البسه منتقل می‌شود.

این متخصص پوست و مو و زیبایی ادامه داد: شیوع این مساله ارتباط زیادی به سطح بهداشت و اقتصاد خانواده ندارد و همه اقشار و همه سنین را ممکن است درگیر کند.

وی در ادامه به رعایت نکاتی بهداشتی برای جلوگیری از شیوع شپش اشاره و خاطرنشان کرد: شستن لباس‌ها، شانه، کلاه و روسری در آب جوشیده ضروری بوده و به محض مشاهده شپش یا دانه‌های ریزی که سفید و تخم مرغی شکل و چسبنده به مو که «رشک» نامیده می‌شوند، مراجعه به پزشک و بررسی تمامی اعضای خانواده و درمان امری الزامی است.

احسنی در ادامه بیان کرد: اکثرا شپش بی‌خطر و بی‌ضرر است و با شامپوهای مخصوص و بکاربردن سرکه سفید روی سر از بین می‌رود.

وی در پایان یادآور شد: ضمن رعایت نکات پیشگیری با آموزش‌های لازم می‌توان بچه را به مدرسه فرستاد و آموزش راه‌های جلوگیری از ابتلا با عدم استفاده از کلاه و وسایل شخصی همدیگر و بخصوص شانه به وی امری مهم است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مو ، شپش سر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: