کد خبر: ۱۶۳۱۲۱
۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
0
برای بازگشتن به روزهای اوج فرش دستباف باید گشایش صادراتی ایجاد کرد چراکه در حال حاضر توسعه صادرات به منزله دارویی برای بهبود رکود کشور است.
درمان رکود کشور با توسعه صادرات فرشپول‌نیوز- دبیر کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان گفت: توسعه صادرات فرش بهترین دارو برای درمان رکود کشور است و لازم است نمایشگاه‌های تخصصی فرش به منظور توسعه صادرات این هنر اصیل ایرانی برگزار شود.

محمد مجیری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به منظور برگزاری هجدهمين نمايشگاه تخصصی- صادراتی فرش دستباف در اصفهان اظهار داشت: برای بازگشتن به روزهای اوج فرش دستباف باید گشایش صادراتی ایجاد کرد چراکه در حال حاضر توسعه صادرات به منزله دارویی برای بهبود رکود کشور است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولید، توانمندی‌های زیادی وجود دارد اما در حوزه صادرات، شاهد ضعف‌هایی هستیم، بیان داشت: با توجه به رکود شدید بازار فرش از سال گذشته تاکنون، تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف استان با امید به این نمایشگاه می‌آیند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان افزود: نگاه تخصصی‌تر به حوزه صادرات، وفاق و همدلی و دوری از حاشیه‌ها می‌تواند از تأثیرات مهم این نمایشگاه باشد و اینها همه موضوعاتی است که هنر - صنعت فرش دستباف به شدت به آن نیاز دارد.

وی تأکید کرد: وقتی چرخه فروش و صادرات، با مشکل روبرو است دور از انتظار نیست که حتی ناب‌ترین و اصیل‌ترین هنر ایرانی که فرش دستباف است، با رکود مواجه شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه کرد: مطالبات از مرکز ملی فرش ایران نیز باید مجدانه باشد و جلسات رفع تکلیفی به هیچ عنوان برای به دست آوردن حقوق این صنعت کافی نیست.

وی با بیان اینکه قطع یارانه های نمایشگاهی، هنرمندان و تولیدکنندگان فرش را برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی دلسرد کرده است ادامه داد: لازم است به منظور باز شدن راه توسعه صادرات فرش، نمایشگاه‌های اختصاصی فرش دستباف را در کشورهای مختلف برگزار کنیم.

مجیری به برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه فرش دستباف در نمایشگاه بین المللی اصفهان از فردا به مدت یک هفته خبر داد و اعلام کرد: این نمایشگاه با حضور ۱۴۰ مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، آذربايجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختياری، قم، فارس، تهران و كرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۹ هزار  مترمربع شامل چهار هزار و ۳۳۵ مترمربع فضای مفید در قالب چهار سالن برگزار می‌شود، ادامه داد: در این نمایشگاه آخرین نمونه‌های فرش دستباف از جمله فرش‌های دستباف كرك و ابريشم اصفهان، فرش نائين، فرش تمام ابريشم قم، گبه، گليم فرش، چرم فرش، فرش بيجار، قالی های روستايی و عشايری با رنگ‌های صد درصد گياهی، گليم و گبه بختياری به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: