کد خبر: ۱۶۳۶۷۶
۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
0
نگهبان فدراسیون های ورزشی، بیمه دارد اما منِ ورزشکار که به خاطر امثال من درِ آن فدراسیون باز است، بیمه ندارم.
به خاطر پاداش المپیک آتن حکم جلب من را گرفتندپول‌نیوز- عضو سابق تیم ملی تکواندو گفت: ورزشکار المپیکی‌ای را می‌شناسم که از تامین هزینه‌های شخصی زندگی خودش عاجز و این درد ورزش ایران است.

یوسف کرمی در مورد مشکلات مالی ورزشکارانی که قصد حضور در مسابقات المپیک را دارند و شرایط سخت زندگی دوران حرفه‌ای آنها بیان داشت: «یک ورزشکار حرفه ای کل دوران جوانی خودش را برای افتخار این مملکت گذاشته است، اما در پایان دوران حرفه ای ورزش خود از نظر مالی با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می کند و این مسئله درد بزرگی در جامعه ورزش کشور است. من 15 سال در اردوهای تیم ملی حضور داشتم و چندین مدال جهانی و آسیایی و المپیک برای ایران به ارمغان آوردم، اما بعد از این همه مدت یک روز از زندگی خودم را بیمه نیستم. نگهبان فدراسیون های ورزشی، بیمه دارد اما منِ ورزشکار که به خاطر امثال من درِ آن فدراسیون باز است، بیمه ندارم.»

کرمی در مورد هزینه هایی که یک ورزشکار حرفه ای در زندگی شخصی خودش دارد، گفت: «زندگی ورزشی هزینه های زیادی دارد. ورزشکاری که می خواهد در بالاترین سطح رقابت های جهانی شرکت کند، باید تغذیه و نحوه زندگی او با سایر مردم فرق داشته باشد. بعضی از ورزشکاران با استعداد ما به‌خاطر مسائل مالی، ورزش را کنار گذاشتند و این یک معضل بزرگ برای ورزش محسوب می‌‌شود.»

قهرمان اسبق تکواندو جهان در مورد حمایت کشورهای دیگر از ورزشکاران مدال آورشان افزود: «پاداش ملی‌پوشان در کشورهای دیگر بسیار زیاد است و ماهانه حقوق هنگفتی هم به حساب آنها واریز می شود و در سازمان های دولتی هم استخدام می شوند اما زمانی که من قهرمان جهان شدم به ادارات و سازمان های زیادی جهت استخدام مراجعه کردم، اما هیچ جواب مثبتی از جایی نگرفتم. خیلی از افراد من را به عنوان الگو معرفی می کنند، اما الگویی که از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارد، نمی تواند انگیزه مناسبی در جوانان برای ورود به این رشته ایجاد کند.»

وی ادامه داد:« در حال حاضر ورزشکار المپیکی‌ای را می شناسم که در بدترین شرایط مالی به سر می برد و از تامین هزینه‌های زندگی خودش عاجز است. من در سالی که در المپیک آتن مدال گرفتم یک خانه در یکی از نقاط تهران به من دادند که من آن را همان سال 15 میلیون تومان فروختم، اما خریدارش الان حکم جلب من را گرفته است چرا که این واحد مسکونی دو میلیون وام داشته است که به علت پرداخت نشدن از طرف سازمان تربیت بدنی وقت الان حدود 7 میلیون شده است و من هم از این موضوع خبر نداشتم. به خاطر همین مشکلات و مسائل، اکثر نوجوانان به سمت رشته فوتبال می‌روند و کسی دنبال ورزش‌های انفرادی نمی آید.»

کرمی در مورد حمایت مسئولان از ورزشکاران حرفه ای افزود: «وظایف، تعریف شده است و همانطور که وظیفه ورزشکار کسب مدال است، یک مسئول هم باید در زمینه حمایت از ورزشکار وظیفه خودش را خوبی انجام دهد. کسی که در المپیک مدال کسب می کند، افتخارش برای همه مردم است و مسئولان باید توجه داشته باشند که با کسب یک مدال در المپیک توسط یک ورزشکار، دل چند میلیون ایرانی شاد می شود و به اندازه شادی دل همان مردم از ورزشکار حمایت کنند.»

منبع: آنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: