May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۰۹۲
۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
0
معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی هشت ماه نخست امسال واردات کالا ۲۰ درصد کاهش یافت.
پول‌نیوز- محسن صالحی‌نیا صبح پنجشنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر اظهار داشت: دولت یازدهم برنامه‌های ویژه‌ای را برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی در نقاط مختلف کشور است و در این راستا طرح‌های مختلفی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به کاهش تقاضا و انباشت محصولات در زمینه کالاهای تولیدی داخل از جمله کالاهای مصرفی بادوام، کالاهای واسطه‌ای و خودرو، اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات این صنایع در سه روش طراحی شد و برای کالاهای بادوام کارت اعتباری برای جامعه هدف تصویب و واسطه‌گری حذف شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واگذاری ۱۲۰ هزار خودرو در مرحله نخست واگذاری، بیان کرد: واگذاری‌ها با دریافت ۲۰ درصد پیش‌پرداخت نقدی و ۸۰ درصد اقساط انجام شده است.

وی فعال‌کردن واحدهای تولیدی در بخش خودروسازی را به عنوان یکی از اهداف مهم طرح واگذاری اقساطی خودرو عنوان کرد و افزود: با اجرای این طرح شاهد فعالیت مجدد واحدهای قطعه‌سازی خودرو هستیم.

صالحی‌نیا به برخی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوران پسا تحریم اشاره کرد و ادامه داد: توسعه تولیدات داخلی را با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار در برنامه داریم.

وی از تلاش برای بهبود ساختار تولیدات در کنار تنوع بخشیدن بر اساس تقاضاها و سلایق مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت‌های صنعتی با توسعه دانش فنی را در دوران پسا تحریم دنبال می‌کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به کاهش ۲۰ درصدی میزان واردات کالا به کشور در هشت ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: رقابت با کالاهای وارداتی و همچنین افزایش کیفیت برای دستیابی به توسعه صادرات را در دستور کار داریم.

صالحی‌نیا از کاهش شدید واردات کالا تا پایان امسال خبر داد و اضافه کرد: ارز تخصیصی به کالاهای وارداتی پرداخت نمی‌شود؛ بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ ردیف کالا مشمول دریافت ارز کالاهای وارداتی نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تولید در کشور هم اکنون در شرایط خوبی قرار دارد، بیان کرد: برای بهبود وضعیت کاری واحدهای تولیدی نیاز است که نقدینگی مورد نیاز تامین شود.
منبع: مهر
برچسب ها: واردات ، کالا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: