همه منتظر نشست آتی اوپک هستند
کد خبر: ۱۶۴۴۶۱
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
0
هنوز مشخص نیست که اگر اوپک تصمیم به کاهش تولید نفت و عرضه آن بگیرد، آیا خروجی نفت در واقعیت نیز کاهش می یابد؟ تحلیلگران همچنین سخنرانی «جانت یلن» رئیس فدرال رزرو آمریکا در این هفته و افزایش نرخ بهره در این کشور را در قیمت نفت مهم توصیف کرده اند.
پول‌نیوز - بهای نفت در بازارهای آسیایی و جهانی در انتظار نشست پیش روی سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - است تا مسیر آینده خود را تعیین کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، نفت در بازارهای آسیایی و پیش از نشست اوپک و انتشار اطلاعات بخش تولید در چین در اواخر هفته گذشته - جمعه و شنبه - کمتر از 42 دلار معامله شد.

نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - چهارم دسامبر - 13 آذر ماه - در وین برگزار می شود. دستور کار این نشست، تصمیم گیری در خصوص کاهش عرضه نفت و یافتن راهکارهای جلوگیری از کاهش بهای نفت عنوان شده است.

نشست روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت - اوپک - همچنین در خصوص بررسی افزایش بیش از حد تولید نفت خام و بررسی تصمیم ایران برای بازگشت صادرات نفت به دوران قبل از تحریم ها برگزار می شود.

البته هنوز مشخص نیست که اگر اوپک تصمیم به کاهش تولید نفت و عرضه آن بگیرد، آیا خروجی نفت در واقعیت نیز کاهش می یابد؟

تحلیلگران همچنین سخنرانی «جانت یلن» رئیس فدرال رزرو آمریکا در این هفته و افزایش نرخ بهره در این کشور را در قیمت نفت مهم توصیف کرده اند.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که ایران برای افزایش تولید خود پس از لغو تحریم ها از هیچ کس اجازه نمی گیرد.

وی ماه گذشته گفته بود که «بلافاصله پس از لغو تحریم ها، تولید نفت ایران به میزان 500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد».

بر پایه این گزارش بهای نفت پایه «وست تگزاس اینترمدیت» در روزهای پایانی هفته گذشته - جمعه و شنبه - برای تحویل در ماه ژانویه با 10 سنت افزایش به 41 دلار و 81 سنت رسید و بهای نفت «برنت» دریای شمال نیز با پنج سنت کاهش به 44 دلار و 81 سنت رسید.

«وست تگزاس اینترمیدیت» نوعی نفت سبک است که از آن به عنوان شاخصی برای قیمت گذاری نفت در بازارهای جهانی استفاده می شود. این نفت در غرب تگزاس در آمریکا استخراج می شود.
نفت خام «برنت» نیز یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری نفت خام در بازار بین المللی است.

«برنت» یک سبد نفتی شامل نفت خام برداشت شده از چهار چاه نفت انگلیس و نروژ در دریای شمال است و نفتی سبک و شیرین است.

نفت «برنت» مهمترین مرجع قیمت نفت خام در منطقه آتلانتیک است و حدود دو سوم نفت مبادله شده در بازار بین المللی بر اساس نفت برنت قیمت گذاری می شود. سبد نفتی اوپک، نفت خام دوبی و نفت خام عمان از دیگر مراجع قیمت گذاری نفت است.

برچسب ها: نشست اوپک ، قیمت نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: