کد خبر: ۱۶۴۵۱۵
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
0
پول‌نیوز- وزارت راه و شهرسازی آمار میزان پروازهای هفت ماهه ابتدایی سال 1394 را اعلام کرده که براساس آن رشدی محدود در دو بخش نشست و برخواست‌ها و همچنین پذیرش مسافران به ثبت رسیده است.

براساس اعلام این وزارتخانه از فروردین‌ماه تا پایان مهرماه سال جاری 29 میلیون و 279 هزار و 344 مسافر با 236 هزار و 801 پرواز داخلی و خارجی جابه‌جا شده‌اند که این رقم به ترتیب در بخش نشست و برخواست‌ها رشدی سه و در اعزام و پذیرش مسافران رشدی دو درصدی را نشان می‌دهد.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی در زمان مشابه سال گذشته تعداد کل مسافران حدود 28 میلیون و 500 هزار نفر بوده و تعداد پروازها نیز از 229 هزار فراتر نرفته است.

در بین 54 فرودگاه فعال کشور اما با وجود برنامه‌ریزی‌هایی که برای کاهش بار سنگین سفرها در فرودگاه مهرآباد صورت گرفته همچنان این فرودگاه قدیمی بیشترین پروازها را به خود اختصاص داده است.

براساس این آمار مهرآباد در هفت ماهه سال جاری بیش از هشت میلیون مسافر را در قالب 65 هزار سورتی پرواز جابه‌جا کرده است که هرچند در تعداد پروازها کاهشی دو و در جابه‌جایی مسافران کاهش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد اما همچنان نام این فرودگاه را بر صدر فرودگاه‌های فعال کشور می‌نشاند.

پس از مهرآباد سه فرودگاه مشهد، امام خمینی (ره) و شیراز قرار دارند که در هفت ماهه ابتدایی امسال به ترتیب پنج میلیون و 400 هزار، سه میلیون و 800 هزار و یک میلیون و 600 هزار مسافر را جابه‌جا کرده‌اند. در زمینه‌ی تعداد پروازها پس از مهرآباد فرودگاه مشهد با بیش از 36 هزار پرواز در هفت ماهه ابتدایی امسال رتبه دوم را در اختیار دارد.

پس از چند فرودگاه بزرگ اصلی کشور فرودگاه‌های اهواز با 11 هزار، فرودگاه اصفهان با 10 هزار، فرودگاه تبریز با شش هزار و فرودگاه بندر‌عباس با حدود چهار هزار پرواز در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

همچنین براساس این آمار همچنان تعداد قابل توجهی از فرودگاه‌های کشور تعداد بسیار محدودی پرواز را در خود جای دادند که این نشان‌دهنده لزوم ایجاد تغییر در شرایط آنهاست.

براساس آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی فرودگاه سهند با 12 پرواز و جابه‌جایی 306 مسافر در طول هفت ماه ابتدایی سال گذشته فعالیتی داشته، اما این فرودگاه در سال جاری هیچ پروازی نداشته است.

همچنین فرودگاه کلاله در استان گلستان نیز شرایطی مشابه دارد. وضعیت فرودگاه‌هایی مانند سبزوار، جیرفت، طبس، بم، خوی، شهرکرد، زنجان، شاهرود، ایرانشهر و رفسنجان نیز هرچند نسبت به فرودگاه‌هایی که پروازی نداشته‌اند بهتر است اما به شدت رقم‌های پایینی را نشان داده و البته نسبت به سال گذشته نیز کاهشی قابل توجه نشان می‌دهد.

همچنین پنج فرودگاه مناطق آزاد کشور نیز عملکرد‌هایی متفاوت داشته‌اند، در میان آنها فرودگاه بین‌المللی کیش با ثبت 13 هزار و 381 پرواز در سال گذشته، امسال با رشدی سه درصدی حدود یک میلیون و 550 هزار مسافر را جابه‌جا کرده است.

پس از آن نیز فرودگاه‌های عسلویه با 3415 پرواز، فرودگاه چابهار با 755 پرواز، فرودگاه قشم با 2575 پرواز و فرودگاه ماهشهر با 1145 پرواز قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده اوضاع نسبتا خوب فرودگاه‌های زیرنظر مناطق آزاد به نسبت بعضی از فرودگاه‌های کوچک در مناطق مختلف کشور دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مسافرت هوایی ، پرواز
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: