April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۴۷۲۴
۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
0
دکتر راضی ناصری فر در گفت وگویی اظهار کرد: 240 نفر از تیم های سلامت استان ایلام با استقرار 24 ساعته و در قالب 2 شیفت 120 نفره در پایانه مرزی مهران در حال پایش سلامت و بهداشت زائران هستند.
پول‌نیوز- رییس مرکز بهداشت ایلام گفت: پایش سلامت و بیماریابی زائرانی که از مرز مهران به کشور برگشته اند، به طور جدی و دقیق در حال انجام است.

دکتر راضی ناصری فر در گفت وگویی اظهار کرد: 240 نفر از تیم های سلامت استان ایلام با استقرار 24 ساعته و در قالب 2 شیفت 120 نفره در پایانه مرزی مهران در حال پایش سلامت و بهداشت زائران هستند.

وی افزود: در این پایش بیماران مشکوکی که دارای علایمی چون تب شدید، خونریزی داخلی، تنگی نفس، سرفه، اسهال و یا دیگر بیمارهای گوارشی باشند را تحت درمان و مداوا قرار می دهیم تا از ورود و شیوع بیماری به داخل کشور جلوگیری شود.

ناصری فر یادآور شد: در اجتماع بزرگ اربعین با توجه به حضور گسترده و انبوه زائران از کشورها و مناطق مختلف جهان و تجمع این افراد در کربلا امکان ابتلای زائران ایرانی به انواع بیماری ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: به منظور کنترل سلامت زائران و جلوگیری از ورود بیماری به کشور طرح پایش سلامت و بیماریابی زائران در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان ایلام در مرز مهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری خاص و واگیرداری در بین زائرانی که از مرز مهران به کشور بازگشته اند، مشاهده نشده است، افزود: تا اتمام ورود زائران به کشور اجرای این طرح ادامه دارد و به همه زائرانی که احساس ضعف و بیماری دارند خدمات درمانی و آموزشی سلامت ارائه می شود.

ناصری فر همچنین از حضور مداوم 9 تیم بازرسی و نظارتی از سوی مرکز بهداشت استان در نقاط مختلف شهرستان مهران برای نظارت بر فرایند عملکرد ایستگاه های صلواتی و مراکز عرضه انواع مواد خوراکی به زائران خبر داد.

به گزارش ایرنا، از سه روز پیش تاکنون بیش از 165 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.

بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.

مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، تدابیر لازم را برای انتقال زائران از پایانه تا پارکینگ ها با استفاده از اتوبوس های شرکت واحد اندیشیده اند.

بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چزابه برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق شده اند که براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور از این تعداد، 55 درصد از مرز مهران خارج شده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: مرز مهران ، بیمار ، ایلام
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: