کد خبر: ۱۶۴۹۵۰
۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
0
روند کاهش دما از امروز تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود که در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق کشور نیز بین 10 تا 15 درجه کاهش دما رخ می دهد.
پول‌نیوز- کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در نوار شمالی و غربی کشور بارش باران و گاهی برف پیش بینی می شود، گفت: امروز دمای کشور کاهش می یابد و در برخی نقاط این کاهش دما به 15 درجه سانتیگراد می رسد.

کبری رفیعی در گفت و گویی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: براساس تحلیل آخرین داده ها و الگوهای پیش یابی هواشناسی، استقرار هوای سرد عرض های شمالی، طی امروز باعث تداوم کاهش دما، بارش های نسبتا شدید، وزش باد و مواج شدن دریا در استان های حاشیه دریای خزر و دامنه های شمالی البرز خواهد شد که این بارش ها به صورت برف و باران خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز نیز در مناطق شمال شرق و شمال غرب کشور شاهد بارش های خفیف و پراکنده خواهیم بود. از اواخر امروز و طی روز یکشنبه با نزدیک شدن سامانه بارشی فعال دیگری از نوار غربی کشور، بارش در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد و پیش بینی می شود که این بارش ها در مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس و دامنه های جنوبی البرز به صورت باران و برف باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که فعالیت این سامانه جوی در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور به جز مناطق کوهستانی به صورت رگبار باران، گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید باشد. این سامانه بارشی در روزهای بعد به تدریج نواحی مرکزی و شمال شرق کشور نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رفیعی در ادامه تصریح کرد: روند کاهش دما از امروز تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود که در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز بین 5 تا 10 درجه و در شمال شرق کشور نیز بین 10 تا 15 درجه کاهش دما رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج و طوفانی است، گفت: امروز دمای شهر اردبیل به منفی 12 درجه سانتیگراد می رسد که سردترین مرکز استان کشور است و بندرعباس نیز با دمای 26 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.
منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: