April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۵۵۹۱
۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
0
مدیر عامل شرکت توانیر گفت: پیش بینی می شود سالانه یکهزار مگاوات برق از انرژی های نو در برنامه ششم توسعه در کشور تولید شود.
پول‌نیوز - مدیر عامل شرکت توانیر گفت: پیش بینی می شود سالانه یکهزار مگاوات برق از انرژی های نو در برنامه ششم توسعه در کشور تولید شود.

آرش کردی روز یکشنبه در سومین کنفرانس ملی کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق در ساری افزود: اکنون سالانه کمتر از 300مگاوات برق از خورشید و باد در کشور تولید می شود.

وی تاکید کرد: امروزه تولید برق از انرژی های نو و متناسب با محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به اینکه موتور محرکه دنیای امروز انرژی برق است ، باید پشتیبانی های لازم از این صنعت صورت گیرد.

وی ادامه داد: صنعت برق کشور به پشتیبانی سایر تکنولوژی ها نیاز دارد و هر آنچه را که در دنیا در حال تجربه شدن و مفید فایده برای صنعت آب و برق است ،باید استفاده کنیم.

وی یکی از عرصه های پشتیبان کننده صنعت آب و برق کشور را کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق GISدانست و گفت: اکنون 800هزار کیلومتر مدار انتقال برق در کشور داریم.

وی به وجود 55هزار و 700روستای دارای برق در کشور اشاره کرد و بیان داشت: 33میلیون مشترک برق در کشور داریم و سالانه یک میلیون 200هزار مشترک اضافه می شود.

کردی گفت: بازنگری در طرح های توسعه شبکه و ارائه اطلاعات مکانی آب و برق به همکاری و تعامل سایر دستگاه ها مرتبط است.

وی هوشمند سازی 32میلیون کنتور برق ،کاهش تلفات و تولید پراکنده انرژی برق از انرژی های نو در مکان های مناسب و اصلاح حریم خطوط انتقال برق را از برنامه های وزارت نیرو اعلام کرد.

به سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در مدیریت صنعت آب و برق ( GIS) در ساری جمعا700مقاله ارسال شده که از بین مقالات ارسالی 60مقاله به صورت شفاهی ، 89 مقاله برای ارائه به روزنامه ها و 46مقاله برای چاپ انتخاب شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: