May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
پول‌نیوز- دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی از تست پرواز هواپیمای نقش نفره ساخت داخل تا اواخر سال جاری خبر داد.

منوچهر منطقی دبیر ستاد فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: حدود سه سال پیش طی قرار دادی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی هواپیمای شش نفره را با توجه به موفقیت‌های مرکز طراحی و ساخت هواپیمای سبک فجر در طراحی ساخت و تجاری سازی هواپیمای چهار نفره به این مرکز واگذار کرد.

وی ادامه داد: در طی این مدت زمان طراحی و ساخت هواپیمای شش نفره انجام و شروع شد و اواخر امسال تست‌های پروازی این هواپیمای ساخت داخل انجام خواهد شد.

منطقی تاکید کرد: هواپیماهای دو، چهار، شش، نفره اکنون در کشور بومی سازی شده است. 

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی بیان کرد: رشد صنایع هوایی کشور در سه دهه اخیر بسیار خوب پیشرفته و سرعت زیادی داشته است، به کمک متخصصان داخلی صنعت ساخت هواپیماها بومی سازی شده است و باید از توان متخصصان داخلی در زمینه‌ی این صنعت استفاده کنیم. 

وی در پایان تصریح کرد: ساخت هواپیمای چهار نفره ساخت داخل تجاری سازی شده است و مجوزهای مربوط به آن صادر شده و می‌تواند در بازار‌های داخلی و خارجی صادر شود.
برچسب ها: تست پرواز ، هواپیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: