کد خبر: ۱۶۶۶۴۵
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵
0
پول‌نیوز - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت : سوخت گاز در نیروگاههای حرارتی امسال پس از 35 سال به میزان 85 درصد رسید و 15 درصد بقیه سوخت مایع بود که این امر موفقیت بزرگی برای صنعت برق محسوب می شود.

هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت : استفاده از سوخت گاز یک مزیت نسبی برای کشور در امر حفاظت از محیط زیست به حساب می آید .

وی افزود: برنامه ریزی برای افزایش 50 هزار مگاوات ظرفیت جدید به توان فعلی نیروگاهی کشور طی 10 سال آینده، مسئولان صنعت برق را وادار می سازد تا سهم قابل قبولی از سبد تولید برق کشور را به انرژی های تجدیدپذیر اختصاص دهند .

این مقام مسئول اضافه کرد : صنعت برق یک بنگاه اقتصادی است که تولید کالا در آن نیاز به صرف هزینه دارد و نپرداختن هزینه ها، فعالیت های صنعت را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی، میزان کاهش پیک بار ناشی از فعالیت های مدیریت بار در تابستان امسال را قابل توجه دانست و گفت : عدم برنامه ریزی در این زمینه، پیک بار تابستان را به بیش از 52 هزار و 500 مگاوات افزایش داد.

فلاحتیان یادآور شد : پیک بار مصرفی برق تابستان امسال با افزایش سه هزار مگاواتی نسبت به سال گذشته به 50 هزار و 177 مگاوات رسید.

مانده بدهی مشترکان برق به 52 میلیارد ریال رسید

به گفته این مقام مسئول ، وصولی از مشترکان صنعت آب و برق به شدت کاهش یافته و مانده بدهی مشترکان برق به 52 میلیارد ریال رسیده است.

فلاحتیان اضافه کرد : توسعه مولدهای تجدیدپذیر و تولید پراکنده برق یک اولویت اساسی در سیاست های اقتصاد مقاومتی است که از نظر سیاست های جهانی کاهش گازهای آلاینده نیز مورد وفاق کشورها قرار گرفته است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود :محدود شدن منابع مالی پیام بازار نفت برای صنعت برق است، و بهینه سازی در مصرف انرژی، یافتن منابع مالی جدید و مدیریت تقاضا از راهکارهای اساسی در این بخش محسوب می شود.

فلاحتیان خاطرنشان ساخت : دستاوردهای بزرگی در صنعت آب و برق کشور در شرایط تحریم حاصل شد و توانستیم سالانه چند هزار مگاوات نیروگاه جدید را با تجهیزات ساخت داخل وارد مدار سازیم.

این مقام مسئول، نقش نفت در اقتصاد کشور از یک سو و روند نزولی قیمت و کاهش تولید آن به کمتر از یک چهارم در کشور را حاوی پیامی برای صنعت آب و برق مبنی بر محدود شدن منابع مالی توصیف کرد.

وی گفت : نیاز به ایجاد زیرساخت های جدید و بهینه سازی تاسیسات و زیر ساخت های موجود و روند افزایشی هزینه های جاری ، بهینه سازی مصرف انرژی را امری اجتناب ناپذیر ساخته است و در عین حال ، یافتن منابع مالی جدید و مدیریت تقاضا دو راهکار اساسی در این شرایط است.

پیش از این اعلام شد ،بر اساس برنامه ششم توسعه سالانه یک هزار مگاوات ظرفیت جدید انرژی های نو و تجدیدپذیر در کشور نصب می شود و در سطح جهان سالیانه حدود 270 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری صورت می گیرد .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: