May 2024 19 / يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۷۰۴۹
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
0
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: امروز نیز هشت فقره اجرای حکم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را داشتیم که روال قانونی به صورت کامل در خصوص این افراد اجرا شده است.
اعدام 8 قاچاقچی مواد مخدر در قزوینپول‌نیوز- دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اعلام اجرای حکم هشت سوداگر مرگ، از خستگی ناپذیری دستگاه قضا در برابر سوداگران مرگ و اجرای قانون در برابر قاچاقچیان مواد افیونی مخدر خبر داد و گفت: با قدرت و صلابت قانون را اجرا می کنیم و اجرای حکم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر علی الدوام ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بیان داشت: توفیق یافتیم تا بار دیگر حکم قانون را برای کسانی که جوانان این سرمایه های مملکت را با اعتیاد از بین می برند، به اجرادرآوریم.

وی ادامه داد: اجرای حکم اعدام صورت خوشی ندارد ولی وقتی می بینیم که چه خانواده ها دچار مشکلات و آسیب های مختلف می شوند، چه خانواده ها متلاشی و زنان و فرزندان به واسطه طلاق و امثالهم دچار تلاطم زندگی می شوند، چه سرمایه هایی که می توانند با کار و تلاش چرخ های پیشرفت کشور را بگردانند ولی با سوداگری این قاچاقچیان در چاه اعتیاد گرفتار شده و کشور از این سرمایه های ذی قیمت در عرصه های مختلف محروم شده است، از اجرای قانون و حکم اعدام خرسندیم و امیدواریم استمرار این اجرای قانون به ناامنی فضای استان برای مجرمان و تبهکاران منجر شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: امروز نیز هشت فقره اجرای حکم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر را داشتیم که روال قانونی به صورت کامل در خصوص این افراد اجرا شده است.

وی افزود: به گزارش پلیس مواد مخدر در دو عملیات چندین نفر از جمله سجاد.ه،  وحید.الف، رحیم.ک.م، حسین.الف، حبیب.م، ماهر.ب و علی.ب دستگیر می شوند که در تحقیقات مأمورین، مشخص می شود اواخر سال 1390 وحید.الف و جلال.ب سوار بر موتو سیکلت اقدام به حمل 10 کیلو 900 گرم هرویین کرده اند که مأموران به آنها مشکوک شده و پس از تعقیب آنان موفق به کشف مواد می شوند ولی راکبین موتور موفق به فرار می شوند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی عنوان کرد: در تاریخ 21 مهر ماه سال 1390 مأمورین متوجه می شوند  علی.ب از شخصی به نام ناصر در ارومیه مقداری هرویین  خریداری کرده است و قرار شده آن را در قزوین تحویل بگیرد با تعقیب و مراقبت به عمل آمده مشخص می شود راکبین موتور سیکلت حسین.الف و حبیب.م با راننده پژو405 به نام ماهر.ب ملاقات کرده و یک عدد پلاستیک تحویل داده و با دریافت یک حلقه لاستیک توسط حسین.الف از محل خارج شدند.

وی تصریح کرد: مأموران بلافاصله ماهر.ب را دستگیر و مبلغ سیزده میلیون و ششصد و پنجاه هزار تومان وجه نقد و چک پول از وی کشف می کنند سپس حسین.الف و حبیب.م  دستگیر و از داخل لاستیک مقدار هفت کیلو هرویین کشف می شود و نامبردگان اعلام می دارند که مواد متعلق به ع.بیاتی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: در ادامه پیگیری های کشف 10 کیلو و 900 گرم مواد از وحید.الف، جلال.ب و سجاد.ه در منزلی در رامسر مشخص شده و نامبردگان در تحقیقات اعلام می دارند که ما در آن روز مواد را در اتوبان از رحیم.ک.م تحویل گرفته بودیم و با موتور مواد را برای علی.ب حمل می کردیم که پس از شناسایی توسط مأموران مواد را رها کرده و به شمال فرار کردیم همچنین در حین بازجویی ها مشخص می شود سجاد.ه نیز عضو این باند بوده که مقدار یک کیلو 685 گرم مواد متعلق به وی از منزل خانم حدیقه.الف کشف می شود.

وی اعلام کرد: پرونده در شعبه ششم بازپرسی دادسرا و شعبه سوم دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفته و متهمان سجاد.ه، علی.ب، ماهر.ب، حبیب.م، حسین.الف، وحید.الف، رحیم.ک.م به اعدام محکوم شدند؛ آراء صادره پس از طی مراحل قانونی توسط دیوان عالی کشور تأیید و پس از تأیید قوه قضاییه اجرا شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهارداشت: طی بررسی های به عمل آمده پلیس مواد مخدر متوجه می شود شخصی به نام غیب الله.م از فردی به نام حبیب.ب قاچاقچی معروف ساکن ارومیه مواد خریداری کرده و توسط بارکشی به نام علیرضا.س توسط خودروی زانتیا به قزوین ارسال می کند.

وی تصریح کرد: احمد.الف دارای خودرو سیلو سفیدرنگ محموله را تحویل گرفته و به مشتریان متعدد خود در شهرک چوبیندر می فروشد، مأمورین متوجه می شوند غیب الله.م مقدار دو کیلو گرم هرویین از حبیب.ب در ارومیه خریداری کرده و در 26 دی ماه 1391 در 10 کیلومتری عوارضی اتوبان قزوین  زنجان  تحویل خواهد گرفت در نتیجه مامورین به مراقبت می پردازند ولی متهم با آگاه شدن از حضور مأموران مواد را در گودالی پنهان می کند و بعد از گذشت مدتی مجدد هر دو نفر با خودرو به محل اختفای برگشته و از زاپاس خودروی زانتیا دو بسته هرویین را بیرون می آورند که با پیگیری های به عمل آمده متهمان دستگیر می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین توضیح داد: دادگاه برای حبیب.ب 37 ساله و غیبالله. م به اتهام خرید و فروش مواد مخدر حکم اعدام و علیرضا.س را به 25 سال حبس تعزیری محکوم می کند، رأی صادره پس از تأیید توسط قوه قضاییه و پس از دو بار مخالفت در کمسیون عفو آماده اجرا شد.

وی یادآورشد: امید است اجرای این احکام زنگ خطر و هشداری برای دیگر مجرمان باشد تا دست از اقدامات تبهکارانه خویش بردارند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: