May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۸۳۹۵
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲
0
پول‌نیوز- وزیر کشاورزی ایتالیا در راس هیاتی به ایران سفر می‌کند.

طبق اعلام سفارت کشورمان در رم، مائوریتزیو مارتینا، وزیر سیاست‌های کشاورزی ایتالیا در گفت‌وگو با خبرگزاری 'اجی' این کشور از آمادگی صنایع کشاورزی و غذایی ایتالیا برای سفر به ایران خبر داد و گفت: توافق‌نامه همکاری با ایران در بخش کشاورزی در نمایشگاه اکسپو میلان و قبل از امضای توافق هسته‌ای منعقد شد. ایتالیا قصد دارد با استفاده از فن‌آوری در بخش‌هایی که حرف اول را می‌زند، با ایران رابطه ایجاد کند.

او افزود: ما به‌دنبال سفر هیات اقتصادی که به ریاست کارلو کالندا، معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا به ایران رفت و به منظور آغاز روابط جدید با این کشور، در ماه فوریه (بهمن-اسفند) یک ماموریت کشاورزی در ایران خواهیم داشت.

وزیر کشاورزی ایتالیا گفت: در نشستی که روزهای چهارم و پنجم ژوئن 2015 در نمایشگاه اکسپو میلان با حضور وزیرکشاورزی ایران برگزار شد، نخستین گام در توسعه یک طرح مشترک کشاورزی بود.

مارتینا تاکید کرد: همکاری ما (ایتالیا با ایران) قبل از امضای توافق هسته‌ای آغاز شد. فن‌آوری ایتالیا در بخش کشاورزی، باعث شد ما در این بخش حرف اول را جهان بزنیم و ایران نیز آماده است درباره الگوی تجارتی ایتالیا که پیشرفته‌ترین در قیاس با سایر کشورها محسوب می‌شود، گفت‌وگو کند.

وی نکات مهم و کلیدی صنایع کشاورزی ایتالیا را «پایداری»، «ابعاد شرکت‌ها» و «ادغام تنگاتنگ میان زنجیره تولیدی و مواد اولیه و صنایع فرآوری» عنوان کرد.

کارلو کالندا، معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا ماه نوامبر 2015 در راس یک هیات بزرگ اقتصادی به تهران سفر کرده بود.

او به تازگی در آستانه اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و برداشته شدن تحریم‌های ضد ایرانی اظهار کرد: ایران خبر خوش سال 2016 برای ایتالیاست.

وی افزود: در ماه‌های آتی دیدارهای دیگری میان مقام‌های ایتالیایی و ایرانی در تمام سطوح برگزار خواهد شد و می‌توانیم سطح صادرات به ایران را به سرعت به سه برابر میزان کنونی، یعنی به سه میلیارد دلار افزایش دهیم. می‌توانیم به فکر هفت میلیارد دلار مبادلات تا پایان سال 2017 نیز باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: