کد خبر: ۱۶۸۶۵۶
۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴
0
این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه رهاسازی آب از سد مخزنی «حسنلو» در استان آذربایجان‌غربی با هدف افزایش تراز آب دریاچه ارومیه انجام شد.
پول‌نیوز- یک مقام مسئول در وزارت نیرو از رهاسازی آب سد مخزنی حسنلو در آذربایجان غربی به منظور نجات دریاچه ارومیه خبر داد.

کیومرث دانشجو گفت: با توجه به قرار گرفتن سد مخزنی حسنلو در خارج از بستر رودخانه گدارچای، رهاسازی از این سد از طریق عدم آبگیری مخزن سد حسنلو و هدایت آب توسط رودخانه گدارچای به سمت دریاچه انجام خواهد گرفت.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با تاکید بر اینکه رهاسازی آب از سد مخزنی «حسنلو» در استان آذربایجان‌غربی با هدف افزایش تراز آب دریاچه ارومیه انجام شد. با توجه به قرار گرفتن سد مخزنی حسنلو در خارج از بستر رودخانه گدارچای، رهاسازی از این سد از طریق عدم آبگیری مخزن سد حسنلو و هدایت آب توسط رودخانه گدارچای به سمت دریاچه انجام خواهد گرفت.

وی افزود: در راستای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه و بر اساس برنامه زمان‌بندی شرکت جهت رهاسازی حجم آب اختصاص یافته از سهمیه آبی استان به دریاچه ارومیه پیش‌بینی می‌شود از روز یکشنبه هفته جاری تا پایان سال جاری حدود ۵۷ میلیون مترمکعب آب از رودخانه گدارچای به دریاچه ارومیه هدایت شود.

دانشجو یادآور شد: با رهاسازی این میزان آب، مناطق پایین‌دست تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و به همین دلیل مردم محلی باید در زمان رهاسازی و پس از آن از آبگیری انهار سنتی منشعب از رودخانه گدار خودداری نمایند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: