May 2024 20 / دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۹۲۰۰
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
0
نعمت زاده در ادامه افزود: اصلاح و درمان ساختار آسیب دیده انسانی در منطقه، از مهمترین اهداف ما در اجرای این طرح است. توجه به آموزش معلمان و دانش آموزان و تغذیه فکری، جسمی و روحی آنها در چارچوب دستیابی به یک جامعه سالم و توانمند در آبادان و خرمشهر، ما را به سمت و سوی توسعه پایدار هدایت خواهد کرد.
منطقه آزاد اروند، اولین پایگاه اجرای طرح مدارس، مروج سلامتپول‌نیوز- الگوی سیستم جامع سلامت در مناطق آزاد کشور، در منطقه آزاد اروند پیاده می شود.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، تفاهم نامه اجرای طرح مدارس، مروج سلامت با حضور دکتر فلاح، مدیر سلامت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اروند، دکتر مطلق، مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ضیاء الدینی، مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، سید مرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و برخی از مسئولان محلی و استانی امضا شد.

سید مرتضی نعمت زاده در این نشست گفت: در ابتدا به کلیه خدمت گزاران مسیر سلامت درود می فرستیم و از حضور کلیه مسئولان و مدیران حوزه سلامت کشور تشکر و قدردانی می کنیم. این تفاهم نامه، دستاورد همکاری مشترک این سازمان، وزارت بهداشت و وزارت آموز و پرورش کشور و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور است. هدف از اجرای طرح مدارس، مروج سلامت در منطقه آزاد اروند، نگاه و نگرش مدیران ارشد منطقه و در راس آن، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان است که توسعه بهداشت و سلامت را در تمام ابعاد آن از محوری ترین زیرساخت های منطقه قلمداد می کند.

وی در ادامه افزود: اصلاح و درمان ساختار آسیب دیده انسانی در منطقه، از مهمترین اهداف ما در اجرای این طرح است. توجه به آموزش معلمان و دانش آموزان و تغذیه فکری، جسمی و روحی آنها در چارچوب دستیابی به یک جامعه سالم و توانمند در آبادان و خرمشهر، ما را به سمت و سوی توسعه پایدار هدایت خواهد کرد.

دکتر فلاح، مدیر سلامت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز با اشاره به ظرفیت های منطقه آزاد اروند در توسعه نیروی انسانی خاطر نشان کرد: اروند با برخورداری از بیش از ۴۰۰ مدرسه در مقاطع ابتدایی و دبیرستان، بزرگ ترین و استراتژی ترین منطقه آزاد کشور در اجرای طرح مدارس، مروج سلامت محسوب می شود. همچنین، تنها منطقه آزاد کشور است که در آن نگاه و نگرش و تمرکز به توسعه زیرساخت های آموزشی، بهداشتی و نیروی انسانی مثبت است و تنها منطقه آزاد است که سرمایه گذاری های بسیار ارزشمندی در این حوزه در حال انجام است.

مدیر سلامت دبیرخانه افزود: سیاست کلی در اجرای طرح مدارس، مروج سلامت، رسیدن به سطح ارتقای سلامت مطلوب در مناطق آزاد کشور است و در این راه از کلیه متولیان و دستگاه ها و نهادهای اجرایی مرتبط از قبیل وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش خواسته خود را مبنی بر کمک و همیاری در این مسیر ارزشمند، اعلام کرده ایم و از همین جا نیز از این دستگاه ها بخاطر حمایت ها و کمک های آنها تشکر و قدر دانی می کنیم.

فلاح، منطقه آزاد اروند را اولین منطقه آزاد کشور مجری طرح مدارس، مروج سلامت اعلام کرد و گفت: توجه ویژه اعضای محترم هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند به مقوله بهداشت، درمان و آموزش، رسالت ما را در جهت توسعه زیربنایی سلامت در مناطق آزاد کشور، هموار کرده است و ظرفیت و توانمندی منطقه آزاد اروند در این حوزه بدلیل ساختار نهادی آن در آموزش و بهداشت، الگویی از سیستم جامع سلامت را برای دیگر مناطق آزاد کشور ترسیم می کند.

در ادامه، نیز دکتر مطلق و دکتر ضیا الدینی بطور جداگانه، پیام تشکر و قدردانی خود را از اسماعیل زمانی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند بخاطر توجه و تمرکز ایشان به ارتقای آموزش و بهداشت زیربنایی در منطقه اعلام نمودند.

در پایان، سید مرتضی نعمت زاده، معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان، دکتر مطلق، مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر ضیاء الدینی، مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، تفاهم نامه سه جانبه طرح مدارس، مروج سلامت را امضا نمودند.

شایان ذکر است این تفاهم نامه از فردا در سطح شهرهای آبادان، خرمشهر و مینو شهر به اجرا در خواهد آمد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: