May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۶۹۹۵۵
۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
۳
"ال چاپو" پس از دستگیری به یک زندان غیرقابل فرار و فوق امنیتی منتقل شد.
پول‌نیوز یک روزنامه نگار مکزیکی عکسی را در صفحه توییتر خود منتشر کرده و مدعی شد نخستین تصویر مخابره شده از سلول انفرادی و فوق امنیتی "خواکین چاپو گازمن،" ملقب به "ال چاپو" است. ال چاپو پس از دستگیری به زندان فوق امنیتی "آلتیپلانو" منتقل شد و از او در یک سلول انفرادی مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات نظارتی نگهداری می‌شود.

زندان جدید سلطان مواد مخدر در مکزیک (+عکس)

"کارلوس لورت مولا،" خبرنگار سرشناس مکزیکی، در یک برنامه تلویزیونی به اضافه شدن تجهیزات امنیتی در سلول ال چاپو اشاره کرد و گفت: در 5 شب اول بازداشت سلطان قاچاق مواد مخدر مکزیک، وی 7 بار میان سلول های مختلف جابه‌جا شد. سگ‌هایی برای شناسایی ال چاپو آموزش دیده‌اند و در راهرو و محوطه زندان در حال نگهبانی هستند. تمام دوربین‌های امنیتی دوباره چک شدند و نقاط کور آن‌ها گرفته شد. تعداد دوربین‌ها 10 برابر افزایش یافته و قرار است تا چند ماه آینده به هزار عدد برسد.

سامانه امنیتی که در فرار قبلی ال چاپو از کار انداخته شده بودند و موجب شد باز شدن درها و انتقال تجهیزات فرار به تونل زیرزمینی با موفقیت انجام شود، به روز رسانی شد و با حساسیت بالاتری در چند مکان مخفی نصب شدند.

ال چاپو برای فرار از تونل زیرزمینی استفاده کرده بود و هیچکدام از آژیرهای خطر به صدا درنیامدند. مقامات زندان "آلتیپلانو" سلطان مواد مخدر را در سلولی قرار دادند که کف آن با سه لایه ضخیم ورقه فولاد پوشیده شده است، به این ترتیب امکان حفر تونل غیرممکن خواهد شد.

ال چاپو پیش از این نیز در سال 2001 موفق به فرار از زندان شده بود و به دلیل مهارت وی در این کار، احتمال می‌رود بار دیگر اقدام به فرار کند.
برچسب ها: موادمخدر ، مکزیک ، زندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۳
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
15:56 - 1394/10/29
اگه ال چایو این بار هم موفق به فرار شود بایستی آزادش کنند و عفو بخورد.
علی
Iran, Islamic Republic of
16:37 - 1394/10/29
خوب تو ایران واسه مشروب خوردن که 300 تا شلاق میزنن.اگه یکی با دوس دخترش کمی مشوب بخوره و تریاک بکشه و یه دونه حرف سیاسی بزنه اعدام میکنن. خوب اینو بدین ایران اعدام کنه دیگههه. اعدام رو به ایران بسپاریددد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
16:42 - 1394/10/29
دمش گرم خیلی باحاله
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: