کد خبر: ۱۷۰۱۹۵
۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
0
پول‌نیوز - دست‌اندرکاران صنعت نفت و گاز ترکمنستان تأیید کردند در ماه‌های آینده تولید بنزین با استاندارد «یورو5 » در داخل این کشور آسیای مرکزی آغاز می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی مجتمع صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ترکمنستان ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: بنزین با استاندارد یورو 5 در پالایشگاه نفت «سیدی» در استان لباب در شرق ترکمنستان تولید خواهد شد.

راه‌اندازی واحد جدید جهت تولید بنزین نسل جدید یورو 5 را شرکت «WTL FZE» امارات و یک شرکت آمریکایی در پالایشگاه سیدی ترکمنستان در دست اجرا دارند و هم اکنون تجهیز این واحد در حال اتمام است.

ظرفیت فاز اول این واحد، سالانه 500 هزار تن در سال برآورد می‌شود.

پالایشگاه نفت «ترکمنباشی» و «سیدی» 2 پالایشگاه بزرگ و اصلی ترکمنستان هستند که کلیه نیازهای سوختی این کشور را تأمین می‏‌کنند.

امروز پالایشگاه‌های نفت ترکمنستان همتراز با پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌های روز دنیا به تکنولوژی تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو 4 و 5 دست پیدا کرده‌اند.

ترکمنستان سالانه بیش از ١2 میلیون نفت خام را در 2 پالایشگاه کنونی خود پالایش می‌کند و از نظر بنزین و سایر مراحل سوختی مصرف داخلی خودکفا است.

ترکمنستان همچنین در نظر دارد تولید نفت خام خود را تا سال ٢٠٣٠ به ٦ برابر رقم کنونی و حدود ٦٧ میلیون تن در سال برساند.

این کشور همچنین در نظر دارد ظرفیت پالایش نفت سالانه خود را در سال‌های ٢٠٢٠ و ٢٠٢٥ به ترتیب به ٢٠ و ٢٥ میلیون تن و در سال ٢٠٣٠ به ٣٠ میلیون تن افزایش دهد.

دولت ترکمنستان ذخایر نفت خود در دریای خزر را حدود ١١ میلیارد تن برآورد کرده‌ است.

شرکت دولتی «ترکمن نفت»، بزرگ‌ترین تولید کننده نفت در ترکمنستان به شمار می‌آید، شرکت‌های نفتی دیگر از جمله دراگون اویل امارات و پتروناس مالزی در بخش‌های تولید نفت این شرکت فعالیت می‌کنند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: