کد خبر: ۱۷۰۵۸۵
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
0
کره جنوبی در راستای حضور گسترده در بازار ایران و فراهم شدن زمینه های مناسب تر برای این حضور، مرکزی را دایر کرده است تا از شرکت هایی که خواستار توسعه همکاریهای اقتصادی و گسترش تعاملات خود با همتایان ایرانی هستند، حمایت کند.
پول‌نیوز - این مرکز که راه اندازی رسمی آن امروز - دوشنبه - از سوی وزارت دارایی کره جنوبی اعلام شده، قصد دارد علاوه بر حمایت، روابط بازرگانی میان شرکت های فعال این کشور در حوزه اقتصادی را با ایران تسهیل نماید.

به گزارش ایرنا، «چویی سانگ موک» معاون وزیر دارایی کره جنوبی در مراسم افتتاح این مرکز در شهر سئول اعلام کرد که این مرکز پشتیبانی علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای به شرکت های کره ای، در زمینه تعامل با جمهوری اسلامی ایران نیز خواهد پرداخت.

به گفته وی، شرکت های فعال در حوزه بیمه و «بانک صادرات و واردات» کره جنوبی نیز از جمله مراکزی هستند که در قالب مرکز حمایت از صادرات و همکاری اقتصادی با ایران به ارائه خدمات به شرکت های کره ای خواهند پرداخت.

معاون وزیر دارایی کره جنوبی همچنین تصریح کرد که این مرکز در جهت تسهیل تعامل شرکت های کره ای برای همکاری با همتایان ایرانی تاسیس شده و در این قالب فعالیت خود را رسما از امروز آغاز می کند.

او در عین حال وضعیت کنونی بازار ایران و فرصت های نهفته شده در اقتصاد کشورمان را موهبتی مهم برای تاجران و شرکت های اقتصادی کره توصیف کرد که فعالان این عرصه باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند.

به گزارش یونهاپ، وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی اخیرا و با اعلام لغو تحریم های بین المللی علیه کشورمان، از تمامی نهادهای اقتصادی کشورش خواست با ارزیابی و بررسی های همه جانبه، هر چه سریعتر شرایط همکاری و حضور خود در بازار ایران را فراهم سازند.

از سوی دیگر چندی پیش نیز بخش های تجاری، بازرگانی و صنعتی کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که پس از تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی و اجرایی شدن برجام و همچنین دستور ویژه دولت مرکزی این کشور، گسترش همکاری های تجاری با ایران را در دستور کار قرار داده اند.

در راستای اجرای برجام و رفع تحریم های ناعادلانه علیه ایران، بانک مرکزی کره جنوبی نیز تحریم های اعمال شده علیه کشورمان را لغو کرد و «بانک واردات - صادرات» این کشور نیز از امضای توافقنامه جدید به منظور ایجاد تسهیلات مالی برای شرکت های فعال کره ای در ایران به مبلغ 5 میلیارد یورو خبر داده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: