کد خبر: ۱۷۰۸۳۳
۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
0
حسن بویری با اشاره به لغو تحریم‌ها و آزاد شدن ورود تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی، گفت: طی دوهفته گذشته ٩٠ نماینده شرکتهای خارجی وارد سایت و مشغول به کار شدند.
آغاز صادرات میعانات گازی فاز 17 و 18 به کره‌جنوبی از دو هفته آینده پول‌نیوز- مجری طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از شروع صادرات میعانات گازی این فازها تا دو هفته آینده به کره جنوبی خبرداد.

حسن بویری با اشاره به لغو تحریم‌ها و آزاد شدن ورود تجهیزات مورد نیاز پارس جنوبی، گفت: طی دوهفته گذشته ٩٠ نماینده شرکتهای خارجی وارد سایت شده و هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی با بیان این که در حال حاضر شرکتهای خارجی زیادی برای ورود تجهیزات و کالاهایشان به پارس جنوبی اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: این امر سبب می شود تا روند اجرای فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تسریع شود.

بویری همچنین از شروع صادرات میعانات گازی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی به کره جنوبی از دو هفته دیگر خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از برجام، شرائط به حال طبیعی خود بازگشته است.

مجری طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت ٩٢ درصدی اجرای این طرح، گفت:‌ حفاری ٢٢ حلقه باقیمانده این فازها نیز تا پایان امسال به پایان می رسد.

وی با بیان این‌که در فازهای ١٧ و ١٨ باید ٤٤ حلقه چاه حفاری شود، تصریح کرد: در حال حاضر حفاری ٢٢ حلقه چاه به پایان رسیده و با صددرصد پیشرفت فیزیکی در مدار تولید هستند.

بویری با بیان این‌که حفاری ٢٢ حلقه چاه باقیمانده از پیشرفت ٩٠ درصدی برخوردار است،‌ ادامه داد: تا انتهای امسال نیز حفاری چاههای باقیمانده به پایان می رسد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو سکوی اصلی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی در حال تولید هستند و دو سکوی فاز ١٤ به دلیل مشکلات صدرا با تصمیم وزیر نفت، جایگزین دو سکوی نیمه تمام فازهای ١٧ و ١٨ شدند که در حال حاضر سکوهای جایگزین شده از پیشرفت ٨٠ درصدی برخوردارند.

بویری ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده دو سکوی باقیمانده را در خردادماه سال ٩٥ نصب خواهیم کرد و انتظار داریم در این ماه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی به ظرفیت تکمیلی خود رسیده و عملیات بخش دریایی نیز تا قبل از زمستان سال آینده به پایان برسد.

براساس اعلام وزارت نفت، هدف از اجرای پروژه‌ فازهای ١٧ و ١٨ تولید روزانه ٥٠ میلیون مترمکعب گاز، ٨٠ هزار بشکه میعانات گازی و ٤٠٠ تن گوگرد است.

فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با سهم ٤٨ درصد به عنوان راهبر کنسرسیوم، شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) با سهم ٣١ درصد و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا با سهم ٢١درصد در دست اجراست.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: