May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۱۷۶۷
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
0
مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «آندره آتا» رئیس سازمان زیارت واتیکان گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن اماکن تاریخی، فرهنگی، بقاع متبرکه و بناهای تاریخی متعلق به پیروان مذاهب مختلف آمادگی لازم برای میزبانی از گردشگران مذهبی، تورگردانان حرفه ای این حوزه و نیز ارائه بسته های سفر به منظور پاسخگویی به علایق ادیان مختلف را داراست.
آمادگی ایران برای میزبانی از گردشگران مذهبیپول‌نیوز- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر اصل احترام به ادیان و وجود پیشینه تاریخی در این حوزه، آمادگی لازم برای میزبانی از گردشگران مذهبی کشورهای مختلف را داراست.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «آندره آتا» رئیس سازمان زیارت واتیکان گفت: جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن اماکن تاریخی، فرهنگی، بقاع متبرکه و بناهای تاریخی متعلق به پیروان مذاهب مختلف آمادگی لازم  برای میزبانی از گردشگران مذهبی،  تورگردانان حرفه ای این حوزه  و نیز ارائه بسته های سفر به منظور پاسخگویی به علایق ادیان مختلف را داراست.

وی با اشاره به تمایل گردشگران مذهبی واتیکان نسبت به بازدید از ایران گفت: با بهره مندی از دفاتر ایرانیان مسیحی که آشنا به فرهنگ گردشگران مذهبی مربوطه هستند می توان در راستای برنامه ریزی جامع و معرفی پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران نسبت به ادیان مختلف بهتر اقدام نمود.

معاون گردشگری با بیان تاکید بر دستور مقام معظم رهبری مبنی بر پنج برابری شدن ایرانگردان خارجی در برنامه پنج ساله ششم توسعه گفت: با استناد به برنامه پیشرو و نیازگردشگر به محرک سفر درصدد هستیم با توسعه ظرفیت های موجود همچون اقامتگاه های بوم گردی ، تنوع غذایی، اقلیم متنوع و نیز جاذبه های گردشگری روستایی، عشایری، مذهبی، تاریخی و فرهنگی محصولات متنوعی به منظورگسترش روابط دوسویه با کشورهای هدف ارائه نماییم.

رحمانی موحد همچنین با اشاره به اینکه حدود 60 درصد از گردشگران ورودی به ایران با هدف گردشگری زیارت و بازدید  از اماکن و بقاء متبرکه موجود در شهرهای مختلف ایران سفر می کنند؛ خاطر نشان کرد: وجود کلیساهای متعدد در ایران که دو مورد آنها به ثبت جهانی رسیده است و سالیانه میزبان تعداد قابل توجهی از زائران مسیحی از کشورهای اروپایی ، ارمنستان و لبنان نیز هستند به عنوان یکی دیگر از بسترهای مساعد موجود جهت توسعه گردشگری حوزه ادیان مختلف به شمار می آید.

وی در تشریح تاریخ ایران در خصوص همزیستی ادیان گفت: بازدید ازخیابان سی تیر تهران به عنوان بافت تاریخی پایتخت با در برگرفتن تعداد قابل توجهی از اماکن مذهبی همچون کلیسا، معبد زرتشتیان و مساجد همواره  در برنامه سفر گردشگران خارجی قرار دارد.

معاون گردشگری در ادامه ضمن تعریف سفر و گردشگری از دیدگاه مبانی  اسلام و تاکید آن در قرآن کریم گفت: علاوه بر دستورات الهی در قرآن کریم، ائمه بزرگوار دین اسلام همچون حضرت امیر المومنین علی (علیه السلام) نیز همواره مردم را به سفر جهت افزایش دانش و بینش در اموز زندگی دعوت نموده اند و اثرات «برطرف شدن اندوه»، «به دست آوردن روزى»، «کسب دانش و آداب زندگى»، و نیز «هم‏نشينى با بزرگان» را از فواید آن دانسته اند.

همچنین در این دیدار «آندره آتا» رئیس سازمان زیارت واتیکان نیز ضمن ابراز خرسندی از اینکه هیات همراه وی برای اولین به ایران سفر کرده اند؛ گفت: سالهاست که آرزوی سفر به ایران را در قلب های خود زنده نگه داشته ایم تا بتوانیم یک روز کاروان های خود را  به سرزمینی که در انجیل و متون مقدس ما از آن یاد شده است؛ برسانیم.

وی با بیان اینکه به یاری اتفاقات خوب سیاسی اخیر آرزوی ما به واقعیت تبدیل شده است؛ افزود: دو مذهب اسلام و مسحیت با دارا بودن شباهت ها و نگاه های مشترک بسیار  به رشد انسان ها، حفظ ارزش های معنوی، انجام زیارت و نیز احترام به همه انسان ها با نژادها،  ملیت ها و ادیان گوناگون تاکید دارد و به نوعی سازنده معماری صلح و دوستی در سطح کره زمین محسوب می شوند.

 رییس سازمان زیارت واتیکان در ادامه با اشاره به عقاید مشابه مسیحیان و مسلمانان یادآور شد: ما در هر دو دین اسلام و مسیحیت میان سفر و زیارت تفاوت قائل هستیم و زائر را کسی می دانیم که هم ازبیرون و هم از درون خود درحال حرکت به سوی خالق است لذا شهرها و راه های ایران با دارا بودن استعداد آشنایی زائر با اعتقدات مذهبی ریشه در این سرزمین فرصتی ویژه برای سفر درونی و بیرونی به شمار می آید.

آندره آتا همچنین اظهار کرد: معرفی ایران به عنوان بسته تبلیغاتی مستقل از عراق و سایر کشورهای عربی یکی از الزامات سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی  و معرفی ایران در کشور ایتالیتا و واتیکان به شمار می آید که یکی از مهم ترین دستاوردهای آن انعکاس صلح و امنیت و نیز درک آغوش باز ایرانیان در پذیرایی از ادیان مختلف است.

این مقام همچنین بر برنامه ریزی سفر جهت ورود گروه های مختلف حوزه واتیکان در قالب تور آشناسازی تاکید کرد و این اقدام را راهی به سوی اطلاع رسانی و معرفی داشته های فرهنگی و تمدن غنی ایران دانست.

گفتنی است در این نشست توافق شد گروهی از مدیران دفاتر مرتبط با واتیکان که در حوزه زیارت فعال هستند در آینده نزدیک برای آشنایی با جاذبه ها و استعداد های گردشگری ایران به کشورمان  سفر نمایند. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: