April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۷۲۷۰۲
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
0
دقیق کیا از خریداری یک فروند هواپیمای بوینگ دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این شرکت آمادگی افزایش ناوگان هوایی به بیش از30 فروند هواپیما را در دوران پسا تحریم دارد.
پول‌نیوز- مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا گفت: هواپیمای بوئینگ 737 این شرکت که در نتیجه رفع تحریم ها خریداری شده است، در نخستین پرواز 145 مسافر را از تهران به مشهد مقدس منتقل کرد.

به گزارش گروه حمل و نقل پول‌نیوز، ' یونس دقیق کیا ' افزود: این هواپیمای جدید حدود یک ماه قبل وارد کشور شد و پس از رنگ کاری و درج لوگوی شرکت بر روی بدنه همزمان با ششمین سالگرد تاسیس آتا و سی و هفتمین فجرانقلاب اسلامی وارد ناوگان هوایی کشورشد.

وی از خریداری یک فروند هواپیمای بوینگ دیگر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این شرکت آمادگی افزایش ناوگان هوایی به بیش از30 فروند هواپیما را در دوران پسا تحریم دارد.

وی به ظرفیت 145 نفری این هواپیما اشاره کرد و افزود: بوئینگ 737 یکی از کاربردی ترین هواپیماهای میان برد جهان به شمار می رود.

شرکت هواپیمایی آتا در حال حاضر علاوه بر این هواپیمای جدید دارای 6 فروند هواپیمای ' ام دی' و 3 فروند هواپیمای ' ایرباس ' است.

دفتر مرکزی این شرکت با تصویب هیئت دولت، 27 آذر1387 هجری شمسی به عنوان شانزدهمین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تبریز راه اندازی شد.

نخستین پرواز این شرکت هواپیمایی در روز پنج شنبه، دهم دی سال 1387 هجری شمسی انجام شد و تعدادی از زائران حرم امام رضا (ع) با هواپیمای این شرکت هواپیمایی از فرودگاه بین المللی تبریز به مقصد مشهد مقدس پرواز کردند.
برچسب ها: بوئینگ ، هواپیما ، آتا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: