کد خبر: ۱۷۳۷۱۹
۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
0
سلطانی فر: برای اولین بار در برنامه توسعه، میراث فرهنگی و گردشگری صاحب یک کارگروه مستقل شده است.
تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از تمام ظرفیتها ممکن می شودپول‌نیوز- معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش تبیین برنامه ششم توسعه گفت: تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه به کار بستیم.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر روز سه شنبه 4 اسفند ماه در پنل فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری برنامه ششم توسعه درمرکز اجلاس سران ، اهم برنامه های شورای میراث فرهنگی و گردشگری را برای این برنامه 5 ساله شرح داد.

وی عنوان کرد: برای اولین بار در برنامه توسعه، میراث فرهنگی و گردشگری صاحب یک کارگروه مستقل شده است و برای همین جایگاه خطیر، توان خود را به کار بستیم تا از تمامی ظرفیت این کارگروه در تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گیریم.

سلطانی فر افزود: یکی از محسنات برنامه ششم توسعه که مورد تاکید رییس جمهوری هم هست این بود که این برنامه مانند سابق نیست که هر دستگاه دولتی 2 یا 3 بند مرتبط در آن داشته باشد، بلکه تمام مسائل از جمله وضعیت موجود تا رسیدن به وضعیت موعود، در آن تبیین شده و هرساله روند و سرعت کار، قابل ارزیابی و بررسی است و ضعف و قوت برنامه در حین اجرا قابل احصاء و شمارش است.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم بدانیم در 5 سال آینده چه باید کرد، باید نگاهی به وضعیت فعلی بیاندازیم. در سال 2014 میلادی در گردشگری حدود یک میلیارد و 200 میلیون گردشگر خارجی بین کشورها جا به جا شده اند که درآمدی معادل 1476 میلیارد دلار را نصیب کشورهای مختلف کرده است.

وی ادامه داد: سهم ایران حدود 5 میلیون گردشگر بوده است و درآمد حاصله از آن نیز براساس محاسبات بانک مرکزی بین 7 تا 7.5 میلیارد دلار محاسبه شده، این در شرایطی است که ما حدود 7 میلیون گردشگر خروجی از کشور داشته ایم و تراز ورود و خروج گردشگری ما به ضرر ما و منفی بوده است. باید بتوانیم در برنامه ششم توسعه این روند را به نفع خودمان تغییر دهیم.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه بندهای 50 و 51 متوجه سازمان میراث فرهنگی است که یکی شامل بیانات مقام معظم رهبری درباره افزایش 5 برابری گردشگر خارجی به کشور است و دیگری به توسعه صنایع دستی اختصاص دارد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: بخش اعظم گردشگران ما در سال قبل، زیارتی بوده اند و بخش دوم به گردشگران فرهنگی و تاریخی اختصاص داشته است و بیشتر گردشگران متعلق به آسیای میانه بوده اند. طبیعت گردی و گردشگری سلامت در رتبه های بعد قرار دارند که در تلاش هستیم با توسعه زیرساخت ها ان ها را هم توسعه ببخشیم.

وی تصریح کرد: برای رشد گردشگری صدور ویزا را با همکاری وزارت خارجه تسهیل کردیم و ویزای فرودگاهی را برای اتباع 190 کشور دنیا به یک ماه رسانده ایم ضمن اینکه قدم های مثبتی برای صدور ویزای الکترونیک، توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی، ریلی و ... و تاسیس و راه اندازی موزه های جدید داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و مهارت هایی که میان مردم ایران وجود دارد، شرایطی به وجود آمده که در تولید صنایع دستی جزء سه قدرت بزرگ دنیا در کنار چین و هند باشیم و درصددهستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی یادآور شد: ظرفیت سازی جدید فروش و بازرگانی در حوزه صنایع دستی و راه اندازی مجدد 2 هزار کارگاه تعطیل و رساندن تعداد فروشگاه های اینترنتی محصولات صنایع دستی از صفر به 171 فروشگاه، از مهمترین اقدامات ما برای توسعه این صنعت بوده است.

در این کارگاه حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی و رسانه ای رییس جمهوری، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: