کد خبر: ۱۷۳۹۴۲
۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
0
معتمدی در ادامه خاطر نشان کرد: با اجرا و عملیاتی شدن این ماده از قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور، ۹ درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده عرضه کالا و خدمات در داخل منطقه، صرف نظر از محل اقامت خریدار، معاف خواهد شد که این مسئله، امتیاز ویژه ای برای فعالان اقتصادی در منطقه و کاهش در قیمت نهایی کالا و خدمات محسوب می شود و در نهایت با روندی تدریجی باعث رونق کسب کارها و کاهش هزینه های ساکنین محدوده منطقه آزاد اروند خواهد شد.
محدوده منطقه آزاد اروند معاف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدپول‌نیوز- کلیه فعالان اقتصادی محدوده منطقه آزاد اروند از مالیات بر ارزش افزوده معاف می شوند.

به گزارش گروه گردشگری پول‌نیوز، محمد رضا معتمدی، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها اعلام کرد: با پیگیری های مستمر  این سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و همچنین، همکاری صمیمانه سازمان امور مالیاتی کشور، روند معافیت فعالان اقتصادی از پرداخت مالیات و عوارض بر ارزش افزوده، اجرایی شد.

وی در این باره افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در راستای اجرای اهداف و ماموریت های خود در چارچوب قوانین و مقررات چگونگی اداره مناطق آزاد کشور، به ویژه با عنایت به مفاد ذکر شده در ماده ۱۳ آن قانون در خصوص بهره مندی فعالان اقتصادی از معافیت های مالیاتی، اقداماتی را با تلاش ها و پیگیری های مستمر، به ثمر رسانده است که این اقدامات در راستای توسعه و رونق اقتصادی و بستر سازی برای گسترش فضای کسب و کار است.

در این راستا، تلاش ها و رایزنی های  گسترده ای با دستگاه های ذیربط در منطقه و تهران به منظور عملیاتی شدن این بخش از قانون صورت پذیرفت که در نهایت با تلاش دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و در رأس آنها معاون محترم تولید، صادارت و فناوری دبیرخانه، این روند عملیاتی گردید.

معتمدی در ادامه خاطر نشان کرد: با اجرا و عملیاتی شدن این ماده از قانون چگونگی اداره مناطق آزاد کشور، ۹ درصد مالیات و عوارض بر ارزش افزوده عرضه کالا  و خدمات در داخل منطقه، صرف نظر از محل اقامت خریدار، معاف خواهد شد که این مسئله، امتیاز ویژه ای برای فعالان اقتصادی در منطقه و کاهش در قیمت نهایی کالا و خدمات محسوب می شود  و در نهایت با روندی تدریجی باعث رونق کسب کارها و کاهش هزینه های ساکنین محدوده منطقه آزاد اروند خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارها با اشاره به شرایط استفاده از این معافیت عنوان کرد: ارائه تصویر برابر اصل مجوز فعالیت صادره از سازمان منطقه آزاد اروند، شرط استفاده از این امتیاز است و از اتاق های اصناف شهرستان های آبادان و خرمشهر و فعالان اقتصادی سایر بخش های تجاری صنعتی و خدماتی انتظار می رود که به صورت جدی در این روند و در جهت اجرای قانون و نظارت جدی برای تاثیر گذاری آن در زندگی و معیشت شهروندان منطقه آزاد اروند همکاری های نمایند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات نظارتی سازمان منطقه آزاد اروند  برای کنترل و اجرای  صحیح و موثر این قانون و انتقال تاثیر واقعی آن در زندگی مردم منطقه، جدی است. چرا که ما همواره مسیر توسعه و آبادانی منطقه را در گرو اقدامات اولیه و زیرساختی در اقتصاد و به ویژه کسب و کارهای خرد و کوتاه مدت برای رسیدن به افق های کلان، ترسیم نموده ایم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: