کد خبر: ۱۷۵۱۱۱
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
0
قبل از تحریم ایران به صورت میانگین حدود ۴۰۰ هزار بشکه نفت خود را به صورت روزانه به اروپا صادر می کرد. کپسا به تنهایی روزانه ۶۰ هزار بشکه از ایران نفت خریداری می کرد .
پول‌نیوز- تانکر نفتی Monte Toledo در سفر بدون خطر و با محموله 1 میلیون بشکه پس از 17 روز به اروپا رسید، سفری که  باید 4 سال طول می کشید.

به گزارش بلومبرگ، این محموله اولین محموله ای بود که  بروکسل بعد از لغو تحریم های نفتی تحمیلی و  از اواسط ۲۰۱۲ از ایران خریده است.

این کشتی 275 متری یکشنبه به اسپانیا رسید و تا نیمه شب یک پنجم از محموله خود را در خاک اسپانیا تخلیه کرد.

ایران می خواهد که مشتری های اروپایش را به بازار نفت خود بازگردانند. بازاری که پس از تحریم روسیه، عربستان سعودی و عراق جای ایران را گرفته اند.

قبل از تحریم  ایران به صورت میانگین حدود ۴۰۰ هزار بشکه  نفت خود را به صورت روزانه به اروپا صادر می کرد. کپسا به تنهایی روزانه ۶۰ هزار بشکه از ایران نفت خریداری می کرد .

بعد از تحریم های آمریکا و کشورهای دیگر، تولید نفت ایران به روزانه ۲.۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

اگر همه چیز همان طور که ایران برنامه ریزی کرده پیش برود،ایران می تواند بعد از ۲۰۱۱ تولید خود را به ۳.۶ میلیون بشکه در روز برسانند.
برچسب ها: محموله نفتی ، اروپا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: