کد خبر: ۱۷۵۷۰۲
۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
0
مهندس سجادي در مورد نحوه نظارت بر انجام برنامه ها براي تحقق اهداف ياد شده نيز گفت: در مرحله اول طرح فهام كه با هدف ايجاد زيرساخت هاي لازم براي اجرا و تعميم در كل كشور برنامه ريزي شده كه در حال اجراست كه به عنوان نمونه مي توان به طرح پايلوت يا پيش برنامه در شش استان تهران، البرز، خوزستان، زنجان، بوشهر و خراسان رضوي اشاره كرد كه تاكنون از موفقيت لازم برخوردار بوده است.
اعلام جزئيات برنامه بزرگ نصب كنتورهاي هوشمند در كشورپول‌نیوز- مديرعامل سابا گفت: با توجه به فضاي جاري كشور و توافقات بين المللي (برجام) امكان سرمايه گذاري شركت هاي خارجي در اين حوزه در راستاي سياست هاي دولت در دست پي گيري است و بي شك ما از هرگونه اقدامي كه منافع ملي را حمايت نمايد استقبال و پشتيباني مي كنيم.

به گزارش گروه انرژی پول‌نیوز، مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا) اعلام كرد: اين سازمان در راستاي طرح فراسامانه هوشمند انرژي ايران (فهام) براساس آخرين فن آوري هاي روزآمد جهاني انجام پروژه بزرگ هوشمندسازي كنتورهاي برق كشور را در دستور كار دارد.

مهندس سجادي افزود: سابا در تحقق اهداف توسعه پايدار كشور مسئوليت هوشمندسازي كنتورهاي برق كشور را برعهده دارد و در رويكردي راهبردي به عنوان مجري طرح فهام (فراسامانه هوشمند اندازه گيري و مديريت انرژي) با بهره برداري از حداكثر توانمندي هاي داخلي در طراحي، توليد و اجراي پروژه مذكور مطابق با استانداردهاي جهاني فعاليت خود را آغاز نمود و در اين راستا حمايت از توليدكنندگان داخلي كنتور ديجيتال مبني بر انتقال دانش فني ازطريق شركت هاي صاحب نام خارجي ترتيبي اتخاذ شده كه در حال حاضر حداقل 6 شركت توليدكننده داخلي قابليت توليد كنتور هوشمند و سه شركت نرم افزاري در راستاي بومي سازي اين فن آوري مطابق با معيارهاي روزآمد جهاني مهارت لازم را به دست آورده اند.

وي ادامه داد: اكنون با فراهم شدن مقدمات طرح، اجراي مرحله نخست طرح فهام فراهم شده است. مهندس سجادي درپاسخ به پرسشي مبني براين كه چه تعامل و همكاري هايي براي تسريع و تسهيل امور با شركت هاي داخلي و خارجي به عمل آمده است، اظهار داشت: تدوين اسناد طرح بزرگ فهام (فراسامانه هوشمند انرژي ايران) با مشاركت سازندگان داخلي انجام وپس از برگزاري مناقصات، قرارداد به صورت كليد در دست با پيمانكاران EPC منعقد شد و در نتيجه شرايط استفاده حداكثر از توان فني و مهندسي داخل كشور با تأكيد بر به كارگيري توليدكنندگان داخلي و تعهد انتقال فن آوري روز به داخل كشور و استمرار آن انجام پذيرفت.

مهندس سجادي در مورد نحوه نظارت بر انجام برنامه ها براي تحقق اهداف ياد شده نيز گفت: در مرحله اول طرح فهام كه با هدف ايجاد زيرساخت هاي لازم براي اجرا و تعميم در كل كشور برنامه ريزي شده كه در حال اجراست كه به عنوان نمونه مي توان به طرح پايلوت يا پيش برنامه در شش استان تهران، البرز، خوزستان، زنجان، بوشهر و خراسان رضوي اشاره كرد كه تاكنون از موفقيت لازم برخوردار بوده است.

اين مقام مسئول ادامه داد: در اين طرح علاوه بر توليدكنندگان داخلي كه در مرحله اول طرف قرارداد پيمانكاران هستند جهت توانمندسازي ساير توليدكنندگان داخلي كنتور نيز اقدامات هدفمند و برنامه ريزي شده صورت گرفته و درحال استمرار است. وي افزود: همچنين شركت موننكو به عنوان مشاور و ناظر عالي طرح علاوه بر نظارت بر رعايت مفاد قراردادها و استانداردهاي بين المللي، هماهنگي لازم جهت توليد داخلي و انتقال دانش فني توسط كليه سازندگان را برعهده دارد و از ابتدا با جديت مشغول به كار بوده و در اين راستا به طور مكرر از دانش و امكانات و همكاري پژوهشگاه نيرو براي افزايش ضريب اطمينان بيش تر بهره گرفته ايم.

مديرعامل سازمان بهره وري انرژي ايران در پاسخ به اين سؤال كه نحوه تعامل و همكاري سازمان بهره وري انرژي ايران با شركت هاي ذيربط خارجي چگونه است گفت: هوشمندي راهبردي در سياست گذاري واردات و توسعه بازار رقابت و وارد كردن توليدكنندگان داخلي به رقابت سالم و سازنده با محصولات روز خارجي در راستاي سياست هاي دولت جمهوري اسلامي ايران اولويت زيربنايي و اساسي ما در اين زمينه برخوردار است و از آن جاكه اين پروژه اثربخش و كارا براي اولين بار در كشور انجام مي شود و دانش فني آن در زمره فن آوري هاي روزآمد ارتباطات و فن آوري اطلاعات است، همه شركت هاي داخلي مخاطب متعهد شده اند ارتباط مؤثر و توانمندي با شركت هاي صاحب اين فن آوري، طرح مذكور را براساس دانش فني روزآمد و مطابق آخرين استانداردهاي جهاني به انجام رسانند.

سجادي تاكيد كرد: باتوجه به فضاي جاري كشور و توافقات بين المللي (برجام) امكان سرمايه گذاري شركت هاي خارجي در اين حوزه در راستاي سياست هاي دولت در دست پي گيري است و بي شك ما از هرگونه اقدامي كه منافع ملي را حمايت نمايد استقبال و پشتيباني مي كنيم.
برچسب ها: کنتور هوشمند ، سابا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: